خبرگزاری کار ایران

محجوب در مراسم گرامیداشت شهادت حاج قاسم سلیمانی؛

خواسته شهید سلیمانی بیرون رفتن آمریکایی‌ها از منطقه بود/ سردار مقتدرترین مرد خاورمیانه بود

asdasd
کد خبر : ۸۵۷۸۶۵

محجوب گفت: خواسته آن شهید بیرون رفتن آمریکایی‌ها از منطقه بوده است. سردار سلیمانی چه درسوریه، چه در عراق و لبنان، در بحران‌ها حاضر بوده و این خواسته‌ ایشان مهم‌ترین عامل شهادتش بوده است.

علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر و نماینده مجلس شورای اسلامی) در مراسم گرامیداشت شهادت حاج قاسم سلیمانی که در محل دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر برگزار شد، ضمن تسلیت این شهادت، اظهار داشت: حاج قاسم سلیمانی متولد ۱۳۳۵ در روستای قنات ملک در شهرستان رابر کرمان بودند. سردار سلیمانی پیش از انقلاب کارشان را با پدرشان از کار ساختمانی آغاز کردند. چندی بعد در شرکت آب رسانی کرمان تا اوایل انقلاب کار می‌کرده است. 

وی افزود: سردار سلیمانی با تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عضویت سپاه در می‌آید. در ابتدای جنگ گردانی از رزمندگان کرمانی و بعد تیپ زرهی و بعد لشگر ثارالله که به لشگر ۴۱ ثارالله کرمان معروف بود، فرماندهی می‌کردند. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ایشان بعد از جنگ به کرمان برگشته و سال‌ها با اشرار و قاچاقچیان در مرزهای شرقی مبارزه کردند. سپس برای فرماندهی سپاه قدس که فعالیت‌های برون مرزی را راهبری می‌کرد، انتخاب شدند و تا زمان شهادت در همین سمت بودند. 

محجوب تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی در زندگی شخصی به نقل از یکی از منابع امریکایی که از نماینده ولی فقیه نقل کرده؛ هیچ حق ماموریتی را در دورانی که در سپاه بوده، دریافت نکرده است. ایشان خودش گفته بود که بعضی اوقات در خرج و مخارج زندگی می‌مانم. 

او ادامه داد: در جریان جنگ افغانستان، عراق و سوریه او به واسطه کار جنگی در همه این نبردها حاضر بوده است. معمولاً حتی آمریکایی‌ها در نوشته‌هایشان به عنوان فرمانده باهوشی که دانش نظامی بالا دارد و می‌‌توانست زمین بازی را تغییر دهد، از ایشان ستایش می‌کردند.

دبیرکل خانه کارگر با بیان اینکه حتی وقتی داعش به عراق حمله کرد و پادگان‌ها را خالی کردند، سردار سلیمانی تنها کسی بود که می‌توانست عراق را نجات دهد، اظهار داشت: وقتی بغداد در محاصره بود، او تنها فرمانده‌ای بود که در بغداد حاضر بود و فرماندهی می‌کرد. قبل از پایان کار داعش سردار سلیمانی تنها کسی بود که اعلام کرد که تا ۳ ماه دیگر کار داعش تمام می‌شود. 

او ادامه داد: آمریکایی‌ها به دنبال این بودند که نقش ایشان را از منطقه پاک کنند. آمریکایی‌ها منطقه را برای خودشان منطقه امنی تلقی کرده‌اند. ایشان از سوریه با دعوت رسمی نخست وزیر عراق از سوریه با هواپیما به عنوان مسافر عادی به عراق رفتند و نامشان هم در فهرست پرواز است. بیرون از فرودگاه آنچه اتفاق افتاده همه شنیده‌اید و موجب اتفاقاتی شده است که همه می‌دانیم. 

محجوب تصریح کرد: بحران در منطقه همواره توسط امریکایی‌ها تشدید می‌شود. خواسته آن شهید بیرون رفتن آمریکایی‌ها از منطقه بوده است. سردار سلیمانی چه درسوریه، چه در عراق و لبنان، در بحران‌ها حاضر بوده و این خواسته‌ ایشان مهم‌ترین عامل شهادتش بوده است. ایشان به اعتراف آمریکایی‌ها یک سردار کاربلد، توانا، هوشمند و مسلط به اوضاع منطقه و مقتدرترین مرد خاورمیانه در عرصه نظامی بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز