خبرگزاری کار ایران

منوچهری:

یارانه پرداختی به بیمارستان‌های تامین اجتماعی قطع نمی‌شود/ شاهد استقرار پرونده الکترونیک سلامت خواهیم بود.

asdasd
کد خبر : ۸۵۷۵۸۵

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی، گفت: ارتقای بهره‌وری مراکز درمانی یکی از اهداف اصلی این سازمان است.

به گزارش ایلنا، امیرعباس منوچهری در نشست با مدیران کل و درمان تامین اجتماعی استان بوشهر، اظهار داشت: ارتقاء بهرهوری بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به معنای طرح خودگردانی بیمارستان‌ها نیست و این مراکز همچنان از سازمان تامین اجتماعی یارانه دریافت می‌کنند.

 منوچهری با ذکر این نکته که امروز رویکرد سازمان تامین اجتماعی به طور کلی متحول شده است، افزود: ارتقاء بهره وری مراکز درمانی یکی از اهداف اصلی این سازمان است.

وی تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی در حال حاضر در دو جبهه درمان مستقیم و غیرمستقیم خدمت ارائه می کند.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان متولی امر بهداشت و درمان است و سازمان تامین اجتماعی ۱۵ درصد از بخش درمان کشور را عهده دار است.

وی افزود: انتظار داریم وزارت بهداشت و درمان به همین میزان به این سازمان توجه نشان دهد و از نظر تامین نیروهای تخصصی، ضریب کا و طرحی بخصوص در نواحی محروم اتفاقات خوبی رقم بخورد.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه وزارت بهداشت و درمان با سازمان تامین اجتماعی، اضافه کرد: این تفاهم نامه در ۱۴ بند منعقد شده است و شامل تعهدات طرفین است.

منوچهری ادامه داد: به موجب این تفاهم‌نامه در آیندهای نه چندان دور شاهد استقرار پرونده الکترونیک سلامت خواهیم بود.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی نیز در این تفاهم نامه تعهداتی دارد که از آن جمله می‌توان به پرداخت مطالبات مراکز درمانی دانشگاهی اشاره کرد، یادآور شد: در همین راستا مقرر شده است مطالبات مراکز طرف قرارداد غیردانشگاهی را نیز بروزرسانی کنیم.

منوچهری در خصوص شائبه طرح خودگردانی بیمارستان ها، اعلام کرد: برای اینکه بتوانیم در بخش درمان خدمات بهتری ارائه کنیم، بحث ارتقاء بهره وری بیمارستان ها را در نظر داریم که شامل مجموعه ای از کارایی و اثربخشی می شود.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه ماموریت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی درآمدزایی نیست، افزود: یارانه پرداختی به بیمارستان ها قطع نمی‌شود و فقط قرار است منابع و مصارف به صورت هوشمندانه‌تر استفاده شود.

منوچهری یادآور شد: در صدد هستیم که اختیارات و مسئولیت‌ها را به حد توازن برسانیم و یکی از خواسته‌های مدیران این است که به آن ها اختیار داده شود که بعضی از تصمیمات را خودشان بگیرند و این خواسته به حقی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز