خبرگزاری کار ایران

شیرکانی:

فرمانداران بیمه روستایی را ترویج دهند/ صندوق‌های خُرد فاصله بین روستا و شهر را کاهش می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۸۵۷۵۷۷

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، روستاها را مهم ترین کانون تجمع فرصت ها عنوان کرد و گفت: روستاها فرصت‌هایی برای تنوع بخشی، رشد اقتصادی، حفظ محیط زیست، نگهداری از فرهنگ غنی بومی و محلی هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، علی شیرکانی در نشست شورای توسعه راهبردی بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در استانداری خوزستان که معاونان استاندار، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و جمعی از مسوولان در آن حضور داشتند، تاکید کرد: باید به دنبال توسعه روستاها در کشور باشیم. توسعه روستاها از طریق توسعه فیزیکی و نرم افزاری ایجاد می‌شود که در بخش توسعه فیزیکی نظام جمهوری اسلامی و به ویژه در دولت فعلی اقدامات خوبی در حوزه‌های آبرسانی، برق، گاز، اینترنت، راه روستایی، بهداشت روستایی و ... صورت گرفته است.

وی افزود: توسعه نرم‌افزاری در دنیا بر سه مولفه استوار است که نخستین مولفه هویت روستایی است به طوری که یک روستایی باید به روستایی بودنش افتخار کند و آینده خود را در روستا ببیند لذا باید بر موضوع هویت روستایی کار کنیم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ، شغل روستایی را مولفه دوم موثر در توسعه نرم افزاری روستا عنوان کرد و گفت: حمایت مقام معظم رهبری و اقدامات دولت در حوزه اشتغال روستایی موجب ایجاد تحولی در روستاها شد و امیدوارم در آینده ثمره اشتغال روستایی را ببینیم.

وی گفت: سومین مولفه توسعه نرم‌افزاری روستا بیمه روستایی است به طوری که یک روستایی باید بداند وقتی به سن ۶۰ سالگی رسید و توان کشاورزی و دامداری نداشت و قصد ماندن در روستا را داشت کسی هست که دست او را بگیرد یا خیر و در واقع فکر آینده نباید یک روستایی را به شهر بیاورد.

شیرکانی ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد روستاییان و عشایری که در صندوق روستایی عضو شده‌اند کسانی هستند که از سیستم‌های دولتی اطلاعات گرفته‌اند یعنی اعتماد به ساختار دولت در روستاها میزان قابل قبول و بالایی است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: نقش کارفرما در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را دولت دارد و ۲ برابر سهم یک روستایی را تقبل می‌کند؛ پس اینجا نقش مهم و اساسی که فرمانداران می‌توانند انجام دهند ترویج بیمه روستایی است.

شیرکانی توضیح داد: اگر می‌خواهیم روستایی را که به آن امکانات رفاهی داده‌ایم، خالی از سکنه نبینیم، باید به توسعه نرم‌افزاری آن اهمیت دهیم.

وی بیان کرد: بیمه روستاییان و عشایر یکی از اقدامات ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که از اواخر سال ۸۳ و ابتدای سال ۸۴ این خدمت آغاز شده است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تصریح کرد: بیمه روستایی یکی از ابتکاراتی است که در کشور صورت گرفته است و در حد ترازهای کشورهای توسعه یافته جهانی مانند آلمان، انگلیس، ژاپن و... است.

شیرکانی؛ روستاها را مهم‌ترین کانون تجمع فرصت‌ها عنوان کرد و توضیح داد: روستاها فرصت‌هایی برای تنوع بخشی، رشد اقتصادی، حفظ محیط زیست، نگهداری از فرهنگ غنی بومی و محلی هستند و برای همین در دنیا توسعه روستایی دنبال می‌شود.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه‌های بین صندوق بیمه اجتماعی  کشاورزان، روستاییان و عشایر و استانداری خوزستان بیان کرد: یک عزم جدی در استانداری خوزستان و دستگاه‌های مربوطه، جهاد کشاورزی و فرمانداران شهرستانها در خصوص افزایش افراد تحت پوشش بیمه صندوق روستایی نیاز است.

وی بیان کرد: از آنجا که ما نمی‌توانیم هر امکاناتی که در شهر است را به روستا بیاوریم، صندوق‌های خُرد می‌توانند فاصله بین روستا و شهر را کاهش داده و از مهاجرت از روستا به شهر جلوگیری کنند؛ همچنین کسانی که مستمری‌بگیر این صندوق می‌شوند نباید به عنوان یک فرد توانمند محسوب شده و از پوشش کمیته امداد خارج شوند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور و هیات همراه در فرودگاه شهید سردار سلیمانی در اهواز با استقبال رسمی معاون استاندار خوزستان و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، قرار گرفت.

شرکت در نشستهای شورای اداری، کارگزاران خوزستان، یادواره سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و نیز جلسه شورای هماهنگی مدیران کل وزارت مربوط از برنامه‌های سفر شیرکانی و هیات همراه اعلام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز