خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز سه‌شنبه ایلنا می‌خوانید؛

برای همسان‌سازی و افزایش حقوق بودجه ندارند اما به مدیران "حقوق نجومی" می‌دهند!/ در جذب معلمان حق‌التدریس تعلل صورت می‌گیرد/ برای حفظ قدرت خرید کارگران "حداقل دستمزد" باید حداقل ۴۵ درصد افزایش یابد

asdasd
کد خبر : ۸۵۶۸۰۱

گزارش‌ها و اظهارنظراتی درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و وضعیت معلمان حق‌التدریسی مهم‌ترین مطالب منتشر شده در سرویس کارگری ایلنا بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز گزارش‌ها و اظهاراتی درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و وضعیت معلمان حق‌التدریسی منتشر شد. علاوه بر این، گزارش‌هایی درباره حداقل دستمزد، بیکاری شرکت‌های پخش دارو، آغاز تولید شکر در هفت تپه و گرانی نان انتشار یافت. وضعیت کارگران پیمان‌کاری شرکت نفت، شرایط بیمه روزنامه‌نگاران و بروز یک حادثه کار از دیگر مطالب مهم منتشر شده در این روز بود.

 برای همسان‌سازی و افزایش حقوق بودجه ندارند اما به مدیران "حقوق نجومی" می‌دهند!

 ۱۵ درصد افزایش حقوق و مستمری، بسیار ناعادلانه و ناکافی‌ست و بودجه‌ی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حتی از نصفِ‌کفایت هم کمتر است؛ در این شرایط، وقتی رئیس‌جمهور ادعا می‌کند، بودجه، بودجه‌ی ایستادگی و استقامت است، باید سوال کرد که چرا دولت و زیرمجموعه‌های آن، این استقامت را از خودشان شروع نمی‌کنند؟!

 در جذب معلمان حق التدریس تعلل صورت می‌گیرد

تقی کبیری (عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس) در تذکری به وزیر آموزش و پرورش افزود: چرا در جذب معلمان حق‌التدریس، نهضتی، پیش دبستانی‌ها و شرکتی‌ها و برون‌سپاری‌ها تعلل صورت می‌گیرد؟ همچنین باید در مورد اعمال مدرک فرهنگیان اقدام عاجل را به عمل آورید.

 برای حفظ قدرت خرید کارگران "حداقل دستمزد" باید حداقل ۴۵ درصد افزایش یابد

 با افزایش ۴۵ درصدی دستمزد در سال پیش‌ رو، تنها قدرت خرید کارگران در همین سطح نازل فعلی حفظ می‌شود و برای افزایش سطح قدرت خرید، میزان افزایش حداقل دستمزد باید حداقل ۵۰ درصد باشد.

 ۶ هزار شاغل در شرکت‌های پخش دارو بیکاری را تجربه می‌کنند

زنجیره تامین دارو به سرعت در حال گسستن حلقه‌هایِ تاثیرگذارش است؛ از داروخانه‌ها بگیرید تا شرکت‌های پخش. صدها هزار نفر شاغل در این زنجیره هستند و آینده روشنی ندارند.

تولید شکر در هفت تپه آغاز شد

به گفته کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه، همزمان با آغاز فعالیت واحد تولید شکر که از صبح دیروز آغاز شده، هم حقوق آبان ماه کارگران پرداخت شد و هم حدود هزار کارگر نی‌بر غیربومی در مزارع نیشکر مشغول کار شدند.

 گران شدنِ نان؛ آری یا خیر؟!

نانوایان قزوین خواستار افزایش قیمت نان و افزایش سطح معیشت خود شده‌اند؛ این در حالیست که گروه زیادی از فعالان صنفی کارگران خباز با افزایش قیمت نان مخالفند.

 ۱۰۶ هزار نیروی پیمانکار صنعت نفت در انتظار بهبود معیشت

کارگران پیمانکاری صنعت نفت از انتظار برای ابلاغ طرح بهبود معیشت خبر دادند.

 شرایط بیمه نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان تشریح شد

سازمان تامین اجتماعی شرایط شرایط بیمه نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان را تشریح کرد.

 مرگ یک کارگر معدن زغال سنگ کلاته رودبار بر اثر سقوط در قیف زغال‌شویی

منابع کارگری در دامغان از مرگ یک کارگر معدنچی در واحد زغال‌شویی شرکت زغال سنگ «کک پزی» در اثر سقوط در قیف زغال‌شویی خبر دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز