خبرگزاری کار ایران

آغاز ثبت‌نام کارگران و کارفرمایان البرزی در سامانه جامع روابط کار

asdasd
کد خبر : ۸۵۵۶۹۵

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز از آغاز ثبت نام کارگران و کارفرمایان در سامانه جامع روابط کار خبر داد و گفت: همه کارگران و کارفرمایان می‌بایست با حضور در دفاتر پیشخوان دولت در این سامانه ثبت نام کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز، حسین فلاح نژاد گفت: سامانه جامع روابط کار توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف شفاف‌سازی اطلاعات جامعه کارگری و کارفرمایی راه‌اندازی شده است.

او با اشاره به اینکه فعالیت سامانه جامع روابط کار سبب تسهیل امور کارگران وکارفرمایان در بخش روابط کار می‌شود، در تشریح فرایند ثبت نام  کارگران و کارفرمایان در سامانه جامع روابط کار گفت: از آنجا که استفاده از این سامانه  به احراز هویت کارگران و کارفرمایان در دفاتر پیشخوان دولت منوط است؛ لذا کارگران و کارفرمایان برای انجام امور مربوط به احراز هویت باید در ابتدا به دفاتر پیشخوان دولت تعیین شده در استان مراجعه و ثبت نام نموده و نام کاربری و رمز عبور خود را از دفاتر پیشخوان دولت دریافت کنند.

وی ادامه داد: پس از احراز هویت و دریافت نام کاربری و رمز عبور نیازی به مراجعه حضوری کارگران وکارفرمایان به ادارات تعاون، کار ورفاه اجتماعی نیست و فرد می‌تواند با استفاده از نام کاربری و رمز عبور که از طریق ثبت نام در دفاتر پیشخوان دریافت نموده، درخواست خود را پیگیری نماید.

فلاح نژاد در خصوص تعرفه دفاتر پیشخوان در جهت احراز هویت افراد برای سامانه جامع روابط کار یادآور شد: کارگران و کارفرمایان باید فقط برای یکبار با در دست داشتن مدارک هویتی به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه نمایند و پس از تشکیل پرونده نسبت به دریافت نام کاربری و رمز عبور منحصر به فرد خود اقدام کنند و تعرفه ثبت نام در این سامانه در دفاتر پیشخوان برای کارگران ۵ هزار تومان و برای کارفرمایان نیز ۶ هزار تومان تعیین شده است.

وی خاطرنشان کرد: نام کاربری و رمز عبور برای متقاضی (کارگروکارفرما) از طریق سامانه پیامک می‌شود و باید توجه داشت نام کاربری و رمز عبور مخصوص متقاضی است و بایستی در حفظ آن کوشا بوده و در اختیار شخص دیگری قرار ندهند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز در پایان بیان کرد: با راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار تمام این مراحل به صورت الکترونیکی انجام خواهد گرفت و کمک زیادی در زمینه صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های رفت و آمد صورت می گیرد.

 سامانه جامع روابط کار از طریق آدرس اینترنتی http://prkar.mcls.gov.ir قابل دسترس است و کارگران و کارفرمایان پس از تشکیل پرونده در دفاتر پیشخوان دولت می‌توانند اطلاعات خود را با ورود به سامانه ثبت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز