خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز شنبه ایلنا می‌خوانید؛

آیا نمایندگان مجلس ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به اعتبار «همسان‌سازی» اضافه خواهند کرد؟/زمان ثبت‌نام برای جاماندگان حمایت معیشت محدود است/کارگران شهرداری مریوان مجبور به کولبری شده‌اند/معلولان برای کار، توانبخشی و تحصیل به ۳۰۰ لیتر سهمیه بنزین نیاز دارند

asdasd
کد خبر : ۸۵۵۳۲۳

امروز خبری درباره زمان ثبت‌نام جاماندگان بسته حمایت معیشتی در سرویس کارگری ایلنا منتشر شد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، اخباری درباره حمایت معیشتی، کارگران شهرداری مریوان، درخواست تجدیدنظر ۱۶ تشکل صنفی معلولان در سهمیه بنزین و نیروهای ارکان ثالث مرز قصر شیرین منتشر شد. همچنین امروز گزارش‌هایی درباره بازنشستگان، همسان‌سازی و مصائب یک کارگر برای دریافت کمک معیشتی انتشار یافت. در این روز گفت‌و‌گویی با رضا مسلمی (فعال صنفی معلمان) هم در سرویس کارگری ایلنا بازتاب یافت.

 زمان ثبت‌نام برای جاماندگان حمایت معیشت محدود است

 جاماندگان بسته معیشتی تنها تا ۲۴ دی فرصت دارند که اطلاعات خانوار خود را ثبت کنند.

 کارگران شهرداری مریوان مجبور به کولبری شده‌اند

کارگران شهرداری مریوان می‌گویند در این شرایط چاره‌ای جز کولبری نداریم.

 معلولان برای کار، توانبخشی و تحصیل به ۳۰۰ لیتر سهمیه بنزین نیاز دارند

تشکل‌های صنفی معلولان خواستار افزایش سهمیه بنزین معلولان شدند.

 نگرانی‌های کارگران کنترل قاچاق سوخت در مرز قصر شیرین

نیروهای ارکان ثالث مرز قصر شیرین می‌گویند: نگران بیکاری هستیم.

 «درمان» مطالبه‌ی مشترک مزدبگیران است

در حال حاضر، نه تنها «آحاد مردم» آنگونه که قانون اساسی می‌گوید، از خدمات درمانی مناسب بهره‌مند نیستند، بلکه شاغلان و بیمه‌شدگان صندوق‌های بیمه‌ای نیز علیرغم پرداخت هزینه‌های درمان، مجبور به هزینه‌کرد اضافی برای بهره‌مندی از خدمات بهداشتی و درمانی هستند؛ در چنین اوضاعی‌ست که مزدبگیران به تکرار می‌گویند «نه به بیمه تکمیلی، نه به درمان پولی.»

 آیا نمایندگان مجلس ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به اعتبار «همسان‌سازی» اضافه خواهند کرد؟

در حال حاضر، اگر ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به اعتبارِ ۶ هزار میلیارد تومانی همسان‌سازی اضافه نشود، در سال ۱۳۹۹ نیز همسان‌سازی اجرایی نخواهد شد؛ براساسِ برنامه ششم توسعه، مهلت اجرای همسان‌سازی تا سال ۱۴۰۰ است؛ یعنی باید در دو سال باقیمانده (۱۳۹۹ و ۱۴۰۰) فاصله دریافتی بازنشستگان و شاغلان به ۱۰ درصد برسد.

 مصائب یک کارگر برای دریافت کمک معیشتی

یکی از کارگران ساختمانی که هم‌اکنون دوران بیکاری خود را به دلیل موقتی بودن شغلش سپری می‌کند، از واریز نشدن کمک معیشتی گله کرده و می‌گوید: می‌گویند شما سال گذشته ۹۲۳ میلیون تومان گردش مالی داشته‌اید. سیستم تهدیدم کرده‌ است که اگر اعتراض کنید، یارانه‌ات را هم قطع می‌کنیم! من هرگز چنین پولی نداشته‌ام.

 اینکه معلمان با ۳ میلیون تومان حقوق مالیات بپردازند، ناعادلانه است

 رضا مسلمی (فعال صنفی معلمان) با انتقاد از سقف معافیت مالیاتی سه میلیون تومانی برای معلمان گفت: هم بودجه‌ی رتبه‌بندی و هم اعتبار افزایش حقوق ناکافی‌ست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز