خبرگزاری کار ایران

مصائب یک کارگر برای دریافت کمک معیشتی؛

در عمرم صاحب چند ده میلیون پول نبوده‌ام/ مشکلات ما کارگران ساختمانی تمامی ندارد

asdasd
کد خبر : ۸۵۵۱۴۶

یکی از کارگران ساختمانی که هم‌اکنون دوران بیکاری خود را به دلیل موقتی بودن شغلش سپری می‌کند، از واریز نشدن کمک معیشتی گله کرده و می‌گوید: می‌گویند شما سال گذشته ۹۲۳ میلیون تومان گردش مالی داشته‌اید. سیستم تهدیدم کرده‌ است که اگر اعتراض کنید، یارانه‌ات را هم قطع می‌کنیم! من هرگز چنین پولی نداشته‌ام.

یکی از کارگران ساختمانی با انتقاد از وضعیت نامناسب معیشتی خود به خبرنگار ایلنا گفت: کارگری هستم با ۱۱ سال سابقه کار که درآمد ماهانه‌ام به طور متوسط به یک ونیم میلیون تومان هم نمی‌رسد. از جیب خودم بیمه تامین اجتماعی را پرداخت می‌کنم و در این فصل از سال که هوا سرد است، بیکار مطلق هستم.

"حسین" که در یکی از شهرهای استان کردستان زندگی می‌کند، در تشریح مشکلات دریافت کمک حمایت معیشتی دولت گفت: درآمد ماهیانه‌ام چون کفاف مخارج زندگی ۵ نفره‌ام را نمی‌داد به دنبال کار به سایر مناطق گرم سفر کردم. در آنجا هم به دلیل کسادی بازار ساخت و ساز کار نبود به همین دلیل دوباره به محل زندگی‌ام در مریوان بازگشتم. پس از اینکه بسته معیشتی به بنده تعلق نگرفت و برعکس به تعدادی از آشنایانم که بیش از ۱۰ میلیون حقوق دولتی داشتند و صاحب مسکن و ماشین بودند پرداخت شد، واقعا تعجب کردم. ‌به توصیه دولت اعتراض خود را در سامانه حمایت ثبت کردم. البته خیلی برایم گران بود چراکه مجبور بودم توافق‌نامه‌هایی که کرامت شهروندی‌ام را رعایت نمی‌کردند، تایید کنم. ولی پنداشتم که اگر چنین اعتراضی را ثبت نکنم در آینده بازهم مشابه این اتفاق خواهد افتاد. ‌به سختی و پس از چندین بار ناکارآمدی سیستم نهایتا موفق شدم درخواست بررسی مجدد  را ثبت کنم و یادم هست که در آن زمان با توجه به اتفاقات آبان ماه و برای آرامش جامعه در میان کارگران ساختمانی از سیاست دولت در رابطه با بنزین دفاع می‌کردم! ‌در آذر ماه چندین بار به سامانه حمایت مراجعه کردم اما هیچ پاسخی وجود نداشت. تا اینکه این بار نیز در کمال ناباوری بازهم بسته حمایتی دولت واریز نشد! ‌گفتم خوب است که حداقل املاک یا درآمدهایی که از آنها خبر ندارم را مشخص می‌کنند. دوباره به سامانه حمایت مراجعه کردم، ‌در آنجا دیدم علی‌رغم اینکه درآمد من زیر یک ونیم میلیون ثبت شده بود آنهم همراه خانواده‌ای ۵ نفره، بازهم نوشته که شما فاقد شرایط دریافت بسته معیشتی هستید! چراکه در سال گذشته (۹۷) ۹۲۳ میلیون تومان گردش مالی داشته‌اید. البته این بار سیستم تهدیدم کرد که اگر اعتراضی دارید این بار یارانه‌ات را هم قطع می‌کنیم!

این کارگر ساختمانی با بیان اینکه از تعلقِ یارانه‌ی «حمایت معیشتی» گرفته تا ناتوانی در برخورداری از بیمه تامین اجتماعی و البته به دنبال آن، عدم برخورداری از بیمه بیکاری در فصول رکود و خانه‌نشینی، همه نشان از محرومیت کارگران ساختمانی دارد که از سوی دولت چندان جدی گرفته نمی‌شود، افزود: من در طول عمر خود صاحب حتی چند ده میلیون پول نبوده‌ام و نمی‌دانم چطور این رقم به عنوان گردش مالی برای من ثبت شده است. اما به جرات می‌توانم بگویم خیلی از افرادی که یارانه معیشتی دریافت کرده‌اند از وضعیت مالی بهتری به نسبت من برخوردارند.

او در ادامه سخنان خود افزود: سال پیش صندوق قرض‌الحسنه‌ای را با عضویت ۵۰ نفر از اقوام و خویشاوندان خود برای جبران برخی هزینه‌های مالی ناخود آگاه زندگی خود راه‌اندازی کرده ایم که صاحب حساب این صندوق من هستم. در ذهن خود فکر می کردم یک کار خداپسندانه‌ای انجام داده‌ام اما به لطف دولت این صندوق بلای جانم شد و قاتل روزی خانواده‌ام. دلم خوش بود با دریافت کمک معیشتی و این حداقل یارانه از شر سر زدن‌های وقت و بی‌وقت صاحبخانه راحت می‌شوم اما انگار مصائب ما کارگران ساختمانی تمامی ندارد.

این کارگر که از شرایط سخت زندگی خود به شدت ناراضی‌ست، در پایان گفت: حتی پول کافی برای خرید نان هم نداریم. سه ماه است که بیکار هستم و این بیکاری تا فصل گرم سال آینده ادامه‌دار خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز