خبرگزاری کار ایران

نامه سرگشاده کارکنان بیکار شده موسسه ثامن‌الحجج به رئیس دیده‌بان شفافیت و عدالت

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۸۶۱

جمعی از کارکنان بیکار شده موسسه مالی اعتباری ثامن‌الحجج که از دی ماه سال ۹۴ بیکار شده‌اند، در نامه‌ای خطاب به احمد توکلی( رئیس سازمان مردم نهاد دیدبان شفافیت و عدالت)، خواستار رسیدگی به وضعیت اشتغال خود شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در نامه کارکنان بیکار شده موسسه مالی اعتباری ثامن الحجج که از سوی ۱۵۰۰ نفر از کارکنان این موسسه مالی خطاب به احمد توکلی نوشته و امضا شده است، آمده: باتوجه به نامشخص بودن وضعیت اشتغال حدود ۱۵۰۰ نفر از  مجموع ۲۷۰۰ نفر از کارکنان سابق این موسسه مالی اعتباری، خواستار اقدامی فوری برای رفع مشکلات موجود هستیم.

نویسندگان این نامه با یادآوری مشکلاتی که باعث شده به وضعیت اشتغال آنها در ۴۵ ماه گذشته رسیدگی نشود، آورده‌اند: اینجانبان امضاکنندگان این نامه حدود ۱۵۰۰ نفرازکارکنان سابق موسسه مالی اعتباری ثامن‌الحجج هستیم که بعد از چندین سال سابقه کار در این موسسه که تحت حمایت بانک مرکزی بود و در عین حال تبلیغات آن مرتبا از صداوسیما و بیلبوردهای سراسر کشور به چشم می‌آمد، متاسفانه از دی ماه سال ۹۴ همزمان با متوقف شدن فعالیت موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج دوران بلاتکلیفی ما نیز شروع شده است.

کارکنان ثامن‌الحجج در بخش دیگری از نامه نوشته‌اند: در نتیجه تحولاتی که بعد از انحلال محل کارشان به وجود آمد، مسئولیت این موسسه به یکی از بانک‌های خصوصی سپرده و قرار شد که این بانک از میان آنها تعداد ۱۵۰۰ نفر را به وسیله آزمون استخدامی جذب نماید، که در نهایت بعد از ماه ها تلاش ودوندگی حدودا ۵۰۰ نفر از همکاران ما جذب بانک مذکور شدند و الباقی هنوز منتظر جذب هستند اما در تازه ترین خبرها (بانک خصوصی که قرار بود همه ما را به مرور جذب کند) اخیرا آگهی استخدام داده و در این بین از کارکنان سابق ثامن‌الحجج نیز خواسته است با دارا بودن همه شرایط استخدامی بجز شرایط سنی همزمان با ثبت‌نام عموم شرکت کنندگان در آزمون مورد نظر آنها نیز ثبت‌نام کنند. حال این سوال مطرح است که بعد از سالها دوندگی تکلیف ۱۵۰۰ نفر از کارکنان سابق موسسه مالی اعتباری ثامن‌الحجج، علارغم وعده‌های مکرر برخی مسئولان دولتی و قضایی برای اشتغال مجددا آنها، چه می‌شود؟ این در حالیست که روز جمعه ۱۳ دی ماه این آزمون به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

آنها درباره سایر مطالبات خود نیز نوشته‌اند: هر کدام از همکاران بیکارشده در زمان اخراج با ۴ تا۱۲ سال سابق کار دست‌کم ۸ میلیون و حداکثر ۳۰ میلیون  تومان بابت سنوات پایان کار خود طلب دارند و در این میان تنها شمار معدودی از کارکنان این موسسه مالی موفق شده‌اند در همان ماه‌های اولیه تعطیلی این موسسه مالی، مطالبات مزدی خود را به صورت توافقی و زیر قیمت واقعی دریافت کنند و طلب مابقی کارکنان هنوز باقی مانده که بعد از گذشت ۴۵ ماه ارزش نقدی طلب آنها باتوجه به مشکلات اقتصادی حال کشور به شدت کاهش یافته است.

آنها در ادامه با بیان اینکه هر یک از ما با چند سر عائله به وضعیت مشقت‌باری دچار شده‌ایم. در پایان افزودند: تعدادی از همکاران با مدارک دانشگاهی برای تامین معاش خود مجبور به دستفروش در کنار خیابان‌ها شده‌اند و زندگی تعدادی دیگر به دلیل استمرار بیکاری متلاشی شده است. در عین حال متاسفانه تاکنون پیگیری‌های ما به نتیجه نرسیده است لذا از شما مقام مسئول در این سازمان مردم نهاد (دیدبان شفافیت و عدالت) خواهشمندیم  در خصوص مشکلات ما که سالهاست با آن دست به گریبانیم، چاره‌اندیشی اساسی کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز