خبرگزاری کار ایران

راغفر:

فقر نشانه نقض آشکار حقوق انسان‌های محروم است/ باید نگاه متفاوتی به توسعه تعاون داشت

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۲۴۷

عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا در سی و ششمین نشست علمی دوشنبه‌های فرهنگی و اجتماعی، گفت: نیازمند این هستیم که از چارچوب پولی خارج شویم و نگاه متفاوتی نسبت به توسعه تعاون برای حل معضل فقر داشته باشیم.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی «حسین راغفر» اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا در سی و ششمین  نشست علمی دوشنبه‌های فرهنگی و اجتماعی با موضوع روش‌های جدید فقر زدایی، گفت: نیازمند این هستیم که از چارچوب پولی خارج شویم و نگاه متفاوتی نسبت به توسعه تعاون برای حل معضل فقر داشته باشیم.  

وی با اشاره به اینکه فقر نشانه نقض آشکار حقوق انسان‌های محروم است، گفت: سیاست‌های اقتصادی و  نهادهای مستحکمی که موجب ارتقای رشد درآمد و خلق شغل می‌شوند، حائز اهمیت زیاد هستند اما این سیاستها تضمین کننده تعهدات حکومت‌ها در ارتباط با حقوق اقتصادی نیستند.

عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا افزود: فقر صرفا محرومیت مادی نیست بلکه مساله اصلی حفظ کرامت انسان، عدالت، آزادی‌های بنیادین و حقوق اساسی بشر است.

راغفر با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها نقش کلیدی در ایجاد سیستم نوآوری مبتنی بر مارپیچ سه گانه همکاری بین بنگاه‌ها، دانشگاه‌ها و بخش دولتی ایفا می‌کنند، گفت: با ترکیب سه گانه بنگاه‌ها، نهادها و دانشگاه‌ها، فرایند آموزش و تحقیق در دانشگاه‌ها با نیازهای جامعه و صنایع به تدریج تطابق پیدا می‌کند و از سویی با پذیرش و فعالیت هرچه بیشتر اعضای هیئت علمی و دانش آموختگان در بدنه بنگاه‌ها و فعالیت‌های تولیدی، امکان رشد تدریجی بنگاه‌ها و نوین‌سازی فعالیت‌های آنها فراهم  می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز