خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز دوشنبه ایلنا می‌خوانید؛

چرا دولت "گاو شیرده" خود را حواله می‌دهد؟/ دست مدارس دولتی در جیبِ خانواده‌های کارگری‌/کالایی‌سازی خدمات عمومی به بهزیستی هم رسید/ مجبورم کردند برای اکوی قلب به مطب شخصی پزشک متخصص مراجعه کنم/حذف و کاهش پدیده کولبری نیازمند بودجه است

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۱۷۹

گزارش‌هایی درباره واگذاری خودروسازی‌ها، خصوصی‌سازی آموزش و کالایی شدن خدمات بهزیستی مهم‌ترین مطالب منتشر شده امروز سرویس کارگری ایلنا بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز در سرویس ایلنا گزارش‌هایی درباره واگذاری خودروسازی‌ها، خصوصی‌سازی آموزش، کالایی شدن خدمات بهزیستی و انتقاد یک کارگر مریوانی از سیستم درمانی منتشر شد. در این روز همچنین گفت‌و‌گو‌هایی با فرشید یزدانی، حسین حبیبی و جواد توکلی انتشار یافت. اخباری درباره حمایت‌های معیشتی و مرگ دو کارگر نانوایی از دیگر مطالب منتشر شده امروز بود.

 چرا دولت "گاو شیرده" خود را حواله می‌دهد؟

در ساختار صنایع خودروسازی‌ ایران، توزیعِ قدرت مهم است، نه برنامه‌ریزی برای تولید باکیفیت و متنوع و در لوای آن اشتغال‌زایی. از این منظر باید نگران تحولاتی که در این حوزه رخ می‌دهد، باشیم.

 دست مدارس دولتی در جیبِ خانواده‌های کارگری‌

در تدوین لایحه بودجه سال آینده، بازهم کاستن از هزینه‌های دولت، حرف اول و آخر را زده است؛ سوال اینجاست که در این «چرخه‌ی حذفی»، فرزندانِ طبقه‌ی کارگر چطور قرار است آموزش کیفی ببینند و نردبام مدارج علمی را به سمت دستیابی به یک زندگی بهتر طی کنند؟!

 کالایی‌سازی خدمات عمومی به بهزیستی هم رسید

مبالغ خیریه‌ای که مراکز خصوصی بهزیستی دریافت می‌کنند، شفاف نیست و تقریباً تمام مراکزی که به معلولان خدمات ارائه می‌کنند، به بخش خصوصی تعلق دارند.

 مجبورم کردند برای اکوی قلب به مطب شخصی پزشک متخصص مراجعه کنم

یک کارگر مریوانی از سیستم درمانی انتقاد دارد و می‌گوید پزشکان قلب بیماران را به مطب خود هدایت می‌کنند تا با تعرفه خصوصی اکو و نوار قلب بگیرند.

 حذف و کاهش پدیده کولبری نیازمند بودجه است

 فرشید یزدانی (فعال حقوق کودکان) معتقد است که ایجاد اشتغال و حمایت از خانواده‌های فقیر مرزنشین مهم‌ترین راهکار برای مبارزه با پدیده کولبری است.

 قوه قضاییه حکم برائت اسماعیل بخشی و محمد خنیفر را صادر کند

حسین حبیبی (عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در ارتباط با احکام پنج سال زندان کارگران معترض هفت‌تپه گفت: آیا تجمع اعتراضی تخلف است؟ درحالیکه اصل ۲۷ قانون اساسی تاکید کرده؛ تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها بدون حمل سلاح، به شرط آنکه مخل به مبانی اسلام نباشد، آزاد است؛ لذا «اعتراض مسالمت‌آمیز» آئین نامه نمی‌خواهد.

 عدم اجرای شرح وظایف گروه پرستاری به بیگاری آنان منجر شده است

جواد توکلی (عضو هیئت مدیره نظام پرستاری مشهد) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، گفت: پرستاران از عدم تعیین، ابلاغ و اجرای صحیح شرح وظایف تمام رده‌ها اعم از پرستار و کمک پرستار و منشی‌های بیمارستان‌ها و مطب‌ها انتقاد دارند.

 دومین نوبت حمایت‌های معیشتی فردا در حساب سرپرستان خانوار‌ها

در حالی فردا شب دومین نوبت حمایت‌های معیشتی به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود که هنوز تکلیف کسانی که به عدم دریافت این حمایت‌ها اعتراض کرده بودند، مشخص نیست.

 مرگ دو کارگر نانوایی بر اثر گاز گرفتی در سی سخت

منابع کارگری در شهر سی سخت از مرگ دو کارگر نانوایی و مسمومیت یک کارگر دیگر در اثر گاز گرفتگی خبر دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز