خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت مدیره نظام پرستاری مشهد مطرح کرد؛

عدم اجرای شرح وظایف گروه پرستاری به بیگاری آنان منجر شده است

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۰۰۳

عدم اجرای صحیح شرح وظایف تمام رده‌ها اعم از پرستار و کمک پرستار و منشی‌های بیمارستان‌ها و مطب‌ها موجب بیگاری کشیدن از این اقشار شده است.

جواد توکلی (عضو هیئت مدیره نظام پرستاری مشهد) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، گفت: پرستاران از عدم تعیین، ابلاغ و اجرای صحیح شرح وظایف تمام رده‌ها اعم از پرستار و کمک پرستار و منشی‌های بیمارستان‌ها و مطب‌ها انتقاد دارند.

به گفته او؛ یکی از موضوعاتی که در ماه‌های اخیر و در جلسات مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و نمایندگان پرستاران پس از تجمع ۱۲ مرداد پرستاران در مشهد، مطرح بوده مسئله ابلاغ و اجرای صحیح شرح وظایف تمام رده‌ها اعم از پرستار و کمک پرستار و منشی‌های بیمارستان‌ها و مطب‌ها بوده است.

این فعال صنفی پرستاری تصریح کرد: اگرچه شرح وظایف به صورت کتابچه‌ای از سوی وزارت بهداشت به تمام بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ابلاغ شده اما در عمل همچنان از پرستاران اموری را انتظار دارند که بسیاری از آنها جزو شرح وظایف سایر رده‌ها است.

او افزود: اینکه با گذشت چند ماه و برگزاری چندین و چند جلسه هنوز این خواسته پرستاران که نیاز به بودجه خاصی هم ندارد همچنان پشت گوش انداخته می‌شود، سوال برانگیز است.

توکلی خاطرنشان کرد: گویا سیستم همچنان می‌خواهد در نبود و یا کم‌کاری بسیاری از رده‌ها مخصوصا در ساعات عصر و شب وظایف آ‌نها را پرستاران به صورت کاملا رایگان برعهده بگیرند، چراکه پرستاران همواره در تمام زمینه‌ها توانسته‌اند کمبودها و نقایص سیستم را با مدیریت خود، پوشش داده و نارضایتی بیماران و ارباب رجوع را به حداقل برسانند.

این عضو هیئت مدیره نظام پرستاری مشهد در پایان بیان کرد: وزارت بهداشت بیش از این وظایف خود در قبال خواسته‌های قانونی پرستاران را فراموش نکرده و با ابلاغ شرح وظایف به گوشه‌ای از قول‌ها و تعهدات خود عمل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز