خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر:

نیروی انسانی، ثروت سازمان است

asdasd
کد خبر : ۸۵۲۵۰۵

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، نیروی انسانی را یکی از بزرگترین و اصلی‌ترین سرمایه‌های هر سازمان دانست و گفت: نگاه سنتی به کارکنان سازمان ها تغییر پیدا کرده و امروز، نیروی انسانی هر سازمان به عنوان یک ثروت سازمانی قلمداد می‌شود.

 به گزارش ایلنا به نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور فرهنگی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، علی شیرکانی در افتتاحیه دوره ارزیابی جایزه ملی منابع انسانی بر اساس مدل ۳۴۰۰۰ که با حضور تیم ارزیاب این مدل و جمعی از مدیران و کارشناسان صندوق برگزار شد، افزود: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به عنوان یکی از نهاد‌های بیمه‌گر اجتماعی، عرضه‌کننده بیمه‌ای اختیاری است و به همین دلیل، کارکنان در پیشبرد اهداف صندوق نقش موثری بر عهده دارند.

او نیروی انسانی را اصل و رکن اساسی هر سازمان دانست و گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان از ابتدای فعالیت تاکنون، همواره بر چابک بودن تاکید داشته و بر همین اساس، تمامی فعالیت‌های عملیاتی صندوق توسط حدودا ۲۵۰ نفر در سراسر کشور انجام می‌شود و این مدل نشان می‌دهد که می‌توان سازمان‌های کوچک‌تر با بهره‌وری بالاتر را تشکیل داد.

شیرکانی افزود: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، برای منابع انسانی خود به عنوان رکن اصلی سازمان اهمیت زیادی قائل است و تلاش کردیم در دوره جدید مدیریتی صندوق، گام‌های مثبت و موثری در جهت افزایش رضایتمندی و ارتقای بهره‌وری نیروی انسانی صندوق برداریم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به گذشت ۱۴ سال از عمر صندوق، تاکید کرد: صندوق در این مدت، تجارب زیادی اندوخته و شناخت بهتری از خود پیدا کرده است و به همین دلیل می‌توان گفت که وارد دوران دیگری از حیات خود شده است. بر همین اساس ضرورت بازطراحی ساختاری در صندوق احساس شده و اقداماتی نیز در این زمینه به انجام رسیده است.

او به تدوین و ابلاغ سیاست‌های راهبردی ۱۰گانه صندوق اشاره و تصریح کرد: امیدواریم با عمل در راستای این سیاست‌ها، صندوق بیمه اجتماعی سال آینده را با برنامه‌ریزی بهتر شروع کند و در عمل به وظایفی که برعهده دارد، موفق‌تر باشد.

دومین دوره ارزیابی

حمیدرضا یعقوبی ( مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی صندوق) نیز در این جلسه به ارزیابی قبلی صندوق توسط تیم جایزه ملی منابع انسانی اشاره کرد و گفت: امسال، دومین دوره ای است که صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در مسابقه جایزه ملی منابع انسانی بر اساس مدل ۳۴۰۰۰ شرکت می‌کند و خود را در معرض ارزیابی تیم این جایزه قرار می‌دهد.

 او افزود: صندوق سال گذشته به دلایلی در این ارزیابی شرکت نکرد اما خوشبختانه با حضور مدیرعامل جدید صندوق و اهمیتی که وی برای نیروی انسانی قائل است، امسال در این دوره ارزیابی شرکت کردیم تا خود را در معرض ارزیابی ناظران بیرونی قرار دهیم.

یعقوبی ادامه داد: در دوره جدید مدیریتی صندوق، تحرکات خوبی در حوزه منابع انسانی اتفاق افتاده و پروژه‌های جدیدی آغاز شده و امیدواریم بررسی‌های تیم ارزیابی جایزه ملی منابع انسانی بر اساس مدل ۳۴۰۰۰، به ما در تعیین اولویت‌ها و اقداماتی که باید در حوزه منابع انسانی داشته باشیم، کمک کنند.

نگاهی منسجم و سیستماتیک به منابع انسانی

ندا محمداسماعیلی ( مسئول تیم ارزیابی جایزه ملی منابع انسانی بر اساس مدل ۳۴۰۰۰ ) نیز در این نشست، توضیحاتی درباره این مدل ارائه داد و گفت: مدل ۳۴۰۰۰ در واقع یک مدل بلوغ است و مانند همه مدل‌های بلوغ دیگر، یک فرض دارد.

او فرضیه مدل ۳۴۰۰۰ را این دانست که باید نگاهی منسجم و سیستماتیک به منابع انسانی داشته باشیم و افزود: یعنی جای اینکه یک سری اقدامات که زمینه بلوغ آن در سازمان وجود ندارد به صورت پراکنده انجام دهیم، اقداماتی انجام دهیم که نسبت به اثربخشی آنها اطمینان بیشتری وجود دارد.

محمد اسماعیلی ادامه داد: در این مدل، بر اساس یک سری از استانداردهای منابع انسانی، وضعیت موجود بررسی و چالش‌ها شناسایی می شوند. در نهایت نیز توصیه‌هایی برای حل چالش‌ها به مدیران سازمان‌ها ارائه خواهد شد.

او گفت: ویژگی‌های خاص استاندارد و سلسله مراتبی بودن آن و نیز تعریف دقیق اقدامات و توانمندی‌هایی که شرکت‌ها در هر سطح برای اجرا و ارتقاء سیستم منابع انسانی بدان نیازمندند، از جمله مهم‌‌ترین ویژگی‌های این استاندارد است. مدل ۳۴۰۰۰ علاوه بر ۱۶ فرآیند منابع انسانی که ۲۰۰۰۰ امتیاز دارد، شامل ۱۲ متغیر در حوزه نتایج و نگرش‌های منابع انسانی است که ۱۴۰۰۰ امتیاز دارد و در ۵ سطح بلوغ وضعیت سازمان را ارزیابی کرده و تعالی می‌بخشد.

 در پایان این جلسه، اعضای تیم ارزیابی مدل ۳۴۰۰۰ ضمن گفت‌و‌گو با تعدادی از مدیران و کارشناسان صندوق، به ارزیابی عملکرد صندوق پرداختند. برگزیدگان این جایزه ملی، ۱۷ و ۱۸ دی در مراسمی تقدیر خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز