خبرگزاری کار ایران

پازوکی:

سال آینده باید ۹۰ هزار میلیارد تومان به صندوق‌های بازنشستگی پرداخت شود

asdasd
کد خبر : ۸۵۲۴۹۱

یک اقتصاددان گفت: در سال آینده ۹۰ هزار میلیارد تومان باید به صندوق‌های بازنشستگی پرداخت شود و این موضوعی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، مهدی پازوکی (استاد اقتصاد دانشگاه علامه) با بیان اینکه کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی از نکات مثبت بودجه ۹۹ است، گفت: در حال حاضر کشور با مشکلات زیادی ناشی از تحریم‌ها رو به رو است؛ چرا که درآمدهای نفتی به شدت کاهش یافته و سرمایه‌گذاری خارجی تقریبا به صفر رسیده و در این شرایط بودجه‌ریزی کار دشواری است.

وی با اشاره به کاهش وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی در سال آینده گفت: در بودجه ۹۹ وابستگی به درآمدهای نفتی از ۹۸ هزار میلیارد تومان امسال به ۴۸ هزار میلیارد تومان کاهش یافته است.

این اقتصاددان در بخش دیگری از اظهارات خود به افزایش درآمدهای مالیاتی در بودجه سال آینده اشاره کرد و گفت: این مساله همواره مورد تاکید کارشناسان بوده است و در سال ۹۹ دولت درآمدهای مالیاتی را از ۱۴۰ هزار میلیارد تومان در سال ۹۸ به ۱۷۵ هزار میلیارد تومان افزایش داده است.

استاد دانشگاه علامه در ادامه گفت: درحالیکه دولت با محدودیت‌های زیادی از جمله کاهش درآمدهای نفتی رو به رو است، حقوق کارمندان دولت در جهت حمایت از آنها افزایش ۱۵ درصدی داشته و این در حالی است که بودجه جاری فقط ۴ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به تکالیفی که بر دوش دولت است، گفت: در سال آینده  ۹۰ هزار میلیارد تومان باید به صندوق‌های بازنشستگی پرداخت شود و این موضوعی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت.

پازوکی در خصوص انتقاد مخالفان به شیوه‌های درآمدزایی دولت در سال ۹۹ گفت: کشور برای اداره، نیازمند منابع است و افرادی که مخالف افزایش مالیات‌ها و سایر روش‌های درآمدزایی دولت هستند، عنوان کنند که چه راهکاری دیگری برای پرداخت حقوق معلمان، بازنشستگان و سایر پرسنل دولت است.

این اقتصاددان با تاکید بر اینکه باید پذیرای نظرات کارشناسانه برای اصلاح بودجه بود، گفت: دولت با چالش‌های زیادی ازجمله محدودیت در افزایش مالیات و درآمدهای نفتی رو به رو است و راهکار عبور از این شرایط، افزایش رشد اقتصادی با کمک سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در شرایط تحریم و در اقتصاد بسته، بهترین نوبلیست‌ها نیز با محدودیت مواجه هستند، تصریح کرد: برای نقد و بررسی کارشناسی ضروری است تا شرایط کلی کشور مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز