خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز شنبه ایلنا می‌خوانید؛

با افزایش ۱۵ درصدی حقوق، معلمان و پرستاران ۳۵ درصد عقب‌ماندگی مزدی خواهند داشت/چرا ترمیم فوری دستمزد ضروری است؟/افزایش بودجه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را دنبال می‌کنیم/ گرفتاری کارگران با چک و سفته‌های ضمانتی ادامه دارد/مرگ چهار کارگر بر اثر گازگرفتگی

asdasd
کد خبر : ۸۵۲۲۸۸

امروز گزارشی درباره پیش‌بینی بودجه برای افزایش دستمزد‌ها در سال آینده منتشر شد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، گزارش‌هایی درباره افزایش ۱۵ درصدی دستمزد‌ها و ترمیم فوری دستمزد‌ها مهم‌ترین مطالب امروز سرویس کارگری ایلنا بود. در این روز همچنین گفت‌و‌گوهایی با پروانه مافی و کاظم فرج‌اللهی انتشار یافت. مرگ چهار کارگر در شیراز،  توقف اعتراض کارگران چادرملو، وضعیت پرستاران و قرارداد وزارت صنعت با آذراب از دیگر مطالب مهم این روز بود.

 با افزایش ۱۵ درصدی حقوق، معلمان و پرستاران ۳۵ درصد عقب‌ماندگی مزدی خواهند داشت

به هیچ وجه نیازی به وصول درآمدهای نفتی یا صادراتی نیست، اگر همین سیستم مالیات‌ستانی اصلاح شود و نهادهای غول‌پیکر اقتصادی و شرکت‌های عظیم دولتی، مالیات بپردازند، به خوبی بودجه لازم برای بهبود معاش مردم فراهم خواهد شد؛ حتی اگر هزاران میلیارد تومانی را که بودجه اختصاصی نهادهای ناکارآمدی‌ست که نفعی برای مردم ندارند، کنار بگذاریم، همین یک قدم اصلاحی، یعنی مالیات‌ستانی از نهادهای معاف از مالیات، مشکل کمبود بودجه برای افزایش عادلانه‌ی حقوقِ مزدبگیران دولت را کاملاً حل می‌کند.

 چرا ترمیم فوری دستمزد ضروری است؟

بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران افزایش قیمت مسکن، خوراک از جمله گوشت و هزینه‌های حمل و نقل به دلیل افزایش قیمت بنزین و تورم صعودی در کشور ضرورت ترمیم فوری دستمزد را یاد‌آور می‌شود.

 افزایش بودجه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را دنبال می‌کنیم

پروانه مافی (عضو فراکسیون کارگری مجلس) می‌گوید: اگر نمایندگان در کمیسیون تلفیق خواستار اصلاحاتی در زمینه اعتبار در نظر گرقته شده برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نشوند، در صحن علنی و زمان بررسی لایحه بودجه حتما افزایش بودجه همسان‌سازی را دنبال می‌کنیم.

 گرفتاری کارگران با چک و سفته‌های ضمانتی ادامه دارد

با وجود منع قانونی، برخی کارفرمایان از کارگران می‌خواهند به منظور ضمانت چک و سفته بدهند. این چک و سفته‌ها بعضا به اجرا گذاشته شده و مشکلاتی را برای کارگران به وجود آورده است، ضمن اینکه چنین ضمانت‌هایی خود به خود باعث ترس کارگران از شکایت از تخلفات کارفرمایان می‌شود.

 مرگ چهار کارگر بر اثر گازگرفتگی در باغ صدرای شیراز

صبح امروز، چهار کارگر شاغل در باغ صدرای شیراز؛ بر اثر گاز گرفتگی جان خود را از دست دادند.

 کارگران پیمانکاری چادرملو دست از اعتراض کشیدند

حسین رجاییان از خاتمه موقت اعتراضات کارگران پیمانکاری حاتمی در معدن چادرملو خبر داد؛ به گفته‌ی او کارگران امیدوارند طرح طبقه‌بندی براساس الزامات قانونی اجرا شود.

 پرستارانی که فقط ۴۸۰ هزار تومان درآمد دارند!

 رضازاده از وجود پرستارانی خبر داد که فقط ماهی ۴۰۰ و ۸۰ هزار تومان درآمد دارند!

 قرارداد ۳۹ میلیون یورویی وزارت صنعت با ماشین‌سازی اراک و آذراب

 وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد هفته آینده قرارداد ۳۹ میلیون یورویی با ماشین‌سازی اراک و آذراب امضا می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز