خبرگزاری کار ایران

با توقف پروژه راهسازی توره به بروجرد، ۲۵ کارگر بیکار شدند/ پرداخت مطالبات کارگران

asdasd
کد خبر : ۸۵۲۲۵۱

۲۵ کارگر شاغل در اجرای پروژه راهسازی باند دوم توره به بروجرد با متوقف شدن کار بیکار شدند. این درحالی‌ست که مدیرعامل هلدینگ عمرانی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی می‌گوید با همه کارگران تسویه حساب کردیم و نیمی از این کارگران برای نگهداری از تجهیزات پروژه باقی خواهند ماند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری در «پروژه راهسازی باند دوم توره به بروجرد» از بیکاری حدود ۲۵ کارگر شاغل در آن به دلیل متوقف شدن این پروژه عمرانی خبر می‌دهند.

براساس این اطلاعات؛ حدود ۲۵ کارگر در این پروژه عمرانی مشغول به کار هستند که دست‌کم ۷ ماه معوقات مزدی دارند. اما از صبح دیروز (شنبه ۷ دی ماه) کارفرما با پرداخت همه مطالبات کارگران در عین حال پروژه را متوقف کرده و همه کارگران را بیکار کرده است.

طبق اظهارات کارگران؛ هریک از این کارگران نزدیک به ۳ تا ۴ سال سابقه کاری دارند و این تعدیل‌ها در راستای کاهش هزینه‌ها صورت گرفته است.

یکی از کارگران این پروژه عمرانی در همین رابطه به ایلنا گفت: از روز دوشنبه هفته گذشته به دلیل افزایش مشکلات مالی این پرژه عمرانی مدیران شرکت از ورود کارگران به محل کارشان جلوگیری کرده‌اند تا اینکه روز شنبه (هفتم دی ماه) از کارگران خواسته شده برای تسویه حساب کامل در کارگاه شرکت پیمانکاری «رامان» (از شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد مستضعفان) حاضر شویم.

وی با اشاره به تعداد کارگران بیکار شده این پروژه عمرانی اظهار داشت: حدود ۲۵ نفر در این پروژه مشغول کار هستند که‌ حدود ۷ ماه حقوق سال جاری و عیدی معوق سال ۹۴ و سنوات سال ۹۴ تاکنون خود را از شرکت پیمانکاری رامان طلب کارند که هنوز به ما نداده‌اند.

به گفته این کارگر، در هفته گذشته نیز تعداد ۵ نفر از همکاران آنها تعدیل شده‌اند.

وی در ادامه گفت: اجرای این پروژه عمرانی با سرمایه بنیاد مستضفان در حال ساخت است. ما در روزهای گذشته با رسانه‌ای کردن مطالبا‌ت‌مان از مسئولان بنیاد خواستیم پیگیر مشکلات ما باشند به همین دلیل ظاهرا مسئولان بنیاد در واکنش به خواسته‌های ما در حال پرداخت مطالباتمان هستند.

«مجید شاهسواری» مدیرعامل هلدینگ عمرانی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در ارتباط با وضعیت این کارگران به ایلنا گفت: روز شنبه (۷ دی ماه) با همه کارگران تا مشخص شدن وضعیت پروژه تسویه حساب کردیم.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه عمرانی به دلیل پرداخت نشدن صورت‌وضعیت‌های مالی آن از سوی کارفرمای اصلی (وزارت راه) متوقف شده است، افزود: تا مشخص شدن وضعیت پروژه، نیمی از کارگران محل کار خود را ترک خواهند کرد و مابقی برای نگهداری از ماشین‌آلات و تجهیزات پروژه باقی خواهند ماند.

مدیرعامل هلدینگ عمرانی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: در حال حاضر همه مطالبات معوقه کارگران از سوی بنیاد مستضعفان تامین اعتبار شده است و در تلاش هستیم با مشخص شدن وضعیت این پروژه مجددا از همین کارگران و در صورت نیاز از جوانان بومی جویای کار منطقه استفاده کنیم.

وی گفت: این واحد از آغاز فعالیتش حدود ۴۰ کارگر داشت و در حال حاضر تعداد کارگران به حدود ۲۰ تا ۲۵ نفر می‌رسند.

به گفته وی؛ هفته گذشته با ۵ نفر از کارگران تسویه حساب کردیم و روز شنبه نیز با باقی کارگران تسویه انجام شده و حتی چک تامین اعتبار مطالبات کارگران نیز کشیده شده و ظرف امروز یا فردا پرداخت می‌شود.

شهسواری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه این پروژه نباید ناتمام بماند و اجرای آن ادامه پیدا خواهد کرد، در خاتمه افزود: بنیاد مستضفان به عنوان پیمانکار پروژه ساخت باند دوم توره به بروجرد، هنوز بخشی از صورت وضعیت‌های مالی خود را از کارفرمای پروژه یعنی وزارت راه و شهرسازی دریافت نکرده است. این در حالی است که دستمزد کارگران را از محل منابع داخلی پرداخت کردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز