خبرگزاری کار ایران

آئین‌نامه ماده ١٤٩ قانون کار اصلاح شد؛

جزئیات مصوبات دویست و هشتاد و ششمین نشست شورای عالی کار

asdasd
کد خبر : ۸۵۱۴۳۲

وزیر تعاون گفت: ایجاد سرپناه برای کارگران فاقد مسکن، موضوعی اساسی است که تمام نهادهای مرتبط در سطح کشور باید برای تحقق آن اقدام‌های عملی و جدی انجام دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت تعاون،  دویست و هشتاد و ششمین نشست شورای عالی کار با حضور محمد شریعتمداری، اعضاء اصلی و نمایندگان تشکل‌های کارگری، کارفرمایی برگزار و اصلاح آئین‌نامه ماده ۱۴۹ قانون کار  بررسی شد.

وی با اشاره به امضای تفاهمنامه همکاری با وزارت راه و شهرسازی برای تامین مسکن کارگران، بازنشستگان و مستمری ‌بگیران تامین اجتماعی، ساخت واحدهای مسکونی مناسب و مقرون به صرفه در شهرهای هدف را مورد تاکید قرار داد و گفت: موضوع تامین مسکن مناسب برای کارگران فاقد مسکن باید با اقدامات متمرکز پیگیری شود . 

ساخت مسکن کارگری با اصلاح آئین‌نامه ماده ۱۴۹ قانون کار

در این نشست آئین‌نامه ماده ١٤٩ قانون کار(که براساس آن تکالیفی برای تأمین مسکن بر عهده جامعه کارفرمایی و دولت در تبصره‌های یک و دو این ماده پیش‌بینی شده) اصلاح شد. 

پیش‌نویس آئین نامه ماده ١٤٩  قانون کار که در ۱۰ ماده از سوی معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون و با نظرخواهی از شرکای اجتماعی تهیه و تنظیم شده در این نشست، قرائت و پس از بررسی  تعدادی اصلاحات عبارتی به تایید اعضاء شورای‌عالی کار رسید تا برای تصویب نهایی به هیات دولت تقدیم شود.

همچنین در ادامه این نشست، موضوع اصلاح ماده ۶ آئین‌نامه انجمن‌های صنفی مطرح و مقرر شد ظرف مدت یک هفته این پیشنهاد در کمیته تخصصی با حضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی و اداره کل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی بررسی و متن اصلاحی برای تایید به شورای عالی کار منعکس شود.

حاتم شاکرمی معاون روابط کار ، ابراهیم صادقی‌فر معاون فرهنگی، اجتماعی، محمد کبیری معاون امور تعاون وزارت تعاون، معاون شهرداری‌تهران، مدیران وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، وزارت اقتصاد، راه شهرسازی و بانک‌های توسعه تعاون و رفاه کارگران و روسای اتحادیه‌های اسکان و امکان نیز در این نشست حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز