خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران مطرح کرد؛

پایین بودن کیفیت فضای کسب و کار دلیل عدم رشد کارگران بخش خصوصی است

asdasd
کد خبر : ۸۵۱۰۹۶

یک کارشناس اقتصادی درباره چالش و موانع رشد و توسعه بخش خصوصی در کشور گفت: پایین بودن کیفیت فضای کسب و کار یکی از مهمترین دلایل عدم توسعه یافتگی بخش خصوصی کارگری در کشور است.

به گزارش ایلنا، عباس آرگون (عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران) در برنامه رادیویی"بدون خط خوردگی" با موضوع علایق بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف صنعت کشور و موانع پیش رو با بیان اینکه بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مولد و تولیدی علاقه بسیار زیادی دارد، گفت: بخش خصوصی در همه کشورها از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است و می‌تواند با سرمایه‌گذاری و نوآوری و همچنین ایجاد اشتغال، نقش عمده‌ای در جهت رفع فقر و توسعه اقتصاد کشور ایجاد کند.

وی با تصریح بر اینکه بخش خصوصی می‌تواند به عنوان موتور محرک اقتصاد کشور عمل کند، بیان کرد: پیشرفت کشورها وابستگی زیادی به بخش خصوصی دارد و هر چقدر توسعه بخش خصوصی بیشتر باشد، کشور نیز از توسعه و رشد بیشتری برخوردار است و اساسا کشورهای پیشرفته کشورهایی هستند که از بخش خصوصی توسعه یافته‌تری برخوردار هستند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران درباره وضعیت ایران در بهره‌برداری از ظرفیت‌های بخش خصوصی اظهار داشت: در ایران استفاده از ظرفیت این بخش باید از شعار به عمل دربیاید و دولت‌ها به صورت واقعی با تعامل با بخش خصوصی موجبات توسعه این بخش را فراهم کنند.

وی درباره چالش و موانع رشد و توسعه بخش خصوصی در کشور گفت: پایین بودن کیفیت فضای کسب و کار یکی از مهمترین دلایل عدم توسعه یافتگی بخش خصوصی در کشور است که سبب شده، بخش خصوصی نیز علاقه کمتری به سرمایه‌گذاری در صنعت داشته باشد. منظور از فضای کسب و کار، عوامل موثر در عملکرد بنگاه‌های اقتصادی است که مالکان آن بنگاه ها نمی‌توانند آن را بهبود ببخشند و نیازمند تغییرات گسترده در سطح کلان اقتصاد است.

آرگون تصریح کرد: محیط کسب و کار نامناسب موجب می‌شود هزینه عملکرد بنگاه‌های اقتصادی افزایش پیدا کند و باعث از بین رفتن انگیزه سرمایه‌گذاری و عقب ماندن تولیدکنندگان کشور از رقبای جهانی شود. بنابراین بهبود محیط کسب و کار یک گام بسیار اساسی و مهم برای توسعه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، تولید و ایجاد اشتغال در کشور محسوب می‌شود که در این زمینه دولت‌ها باید برنامه‌ریزی گسترده‌ای را انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز