خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز سه‌شنبه ایلنا می‌خوانید؛

بانک‌ها کارخانه‌ها را بلعیده، کارفرمایان را خانه‌نشین و کارگران را بیکار می‌کنند/ درد ناداری در رگ‌های «اسلامشهر»/ پرستاران برای اجرای تعرفه‌گذاری سهمی در اعتبارات بودجه‌ای ندارند/ آیا چشم‌انداز روشنی برای پرداخت بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۹۴۳

گزارش‌هایی درباره معوقات انباشته کارفرمایان و همچنین روایت کارگران از اعتراضات آبان مهم‌ترین مطالب منتشر شده در سرویس کارگری ایلنا بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز گزارش‌هایی درباره معوقات انباشت شده کارفرمایان و روایت کارگران از اعتراضات آبان منتشر شد. در این روز همچنین گفت‌و‌گوهایی با حیدر علی عابدی، عباس اورنگ و اولیا علی بیگی انتشار یافت. اخباری درباره کارگران شهرداری مریوان، بیانیه شبکه یاری کودکان کار و اعتراض صنفی کارگران پیمانکاری چادرملو از دیگر مطالب مهم منتشر شده در این روز بود.

 بانک‌ها کارخانه‌ها را بلعیده، کارفرمایان را خانه‌نشین و کارگران را بیکار می‌کنند

سود مرکب و بدهی انباشت شده، دادن تسهیلات به واحد‌های تولیدی را به باتلاقی برای کارفرمایان و صاحبان واحد‌های تولیدی تبدیل کرده است. معوقات بانکی منجر به ورشکستگی تولیدکنندگان، ضبط شدن کارخانه‌ها و کارگاه‌ها از طرف بانک‌ها، تعطیلی واحد‌های تولیدی و درنهایت بیکاری کارگران شده است.

 درد ناداری در رگ‌های «اسلامشهر»

«اسلامشهر» شهری کارگری در جنوب غربی پایتخت، خوب نفس نمی‌کشد؛ با هر دم و بازدم، تمام تنش به ناله می‌افتد؛ اسلامشهر انگار خودش کارگری‌ست که در این بعدازظهر دود گرفته‌ی دی ماه، با لباس‌های چربی گرفته و با دستان آغشته به دوده و سیاهی، در ظاهر و باطن بسیار خسته است.

 پرستاران برای اجرای تعرفه‌گذاری سهمی در اعتبارات بودجه‌ای ندارند

حیدرعلی عابدی (عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس) گفت: نحوه پرداخت کارانه پرستاری باید مبتنی بر تعرفه پرستاری باشد و در درآمدهای بیمارستان باید سهم پرستار مجزا شود.

 آیا چشم‌انداز روشنی برای پرداخت بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی وجود دارد؟

عباس اورنگ (کارشناس تامین اجتماعی) بر این واقعیت تاکید می‌کند که برای صندوق تامین اجتماعی، گریزی جز حفظ ارزش سرمایه‌های کارگران از طریقِ فعل و انفعالات اقتصادی نیست و دولت نیز باید به هر صورت ممکن، بدهی‌های خود را به این صندوق بیمه‌ای پرداخت نماید.

 ۱۵ درصد افزایش حقوق کارمندان، ربطی به کارگران ندارد

اولیا علی‌بیگی (رئیس هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور) با تاکید بر اینکه افزایش نرخ بنزین، هزینه‌های زندگی کارگران را افزایش داده، بر وظایف قانونی شورای عالی کار تاکید می‌کند.

 امتناع کارگران شهرداری مریوان از جمع آوری زباله‌ها

کارگران شهرداری مریوان در اعتراض به هشت ماه حقوق نگرفتن، زباله‌ها را جمع نکردند.

 سرنوشت برابرِ کودکان کولبر با کودکان زباله‌گرد

شبکه یاری کودکان کار با صدور بیانیه‌ای نسبت به مرگ دو کولبر نوجوان در ارتفاعات مریوان اعتراض کرد.

 پافشاری کارگران پیمانکاری چادرملو بر خواسته‌های خود

حسین رجاییان (رئیس انجمن صنفی کارگران پیمانکاری حاتمی در معدن چادرملو) در تماس با خبرنگار ایلنا، از ادامه اعتراض صنفی کارگران خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز