خبرگزاری کار ایران

نجات جان سرنشینان یک قایق صیادی در جزیره هرمز

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۶۴۲

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از نجات جان سرنشینان یک قایق صیادی طی برخورد با صخره درحوالی جنوب جزیره هرمز خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، اسماعیل مکی زاده گفت: شب گذشته (۲دی ماه) در پی تماس با مرکز جست‌و‌جو و نجات دریایی هرمزگان برخورد یک فروند قایق صیادی با صخره‌ای درجنوب جزیره هرمز گزارش شد که بلافاصله ناجی ۱۵ به محل وقوع حادثه اعزام شد.

او با بیان جزئیات عملیات نجات جان سه سرنشین قایق مضطر اظهار داشت: حوالی ساعت یک بامداد ۲ دی سه نفر از صیادان محلی به دلیل تاریکی شب و عدم آشنایی به منطقه با صخره‌ای در جنوب جزیره هرمز برخورد می‌کنند که در این حادثه دو نفر از سرنشینان از دست و پا دچار شکستگی و نفر سوم نیز دچار کوفتگی شدید شد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: پس از وصول خبر بلافاصله ناجی ۱۵ از بندر شهید حقانی به محل اعزام و طی پایش محدوده گزارش شده و یافتن شناور مضطر، حادثه دیدگان با رعایت نکات پزشکی به شناور ناجی منتقل و جهت طی کردن مراحل درمانی به بندر شهید حقانی بندرعباس اعزام شدند.

او تصریح کرد: شناور مذکور نیز با هماهنگی دریابانی استان و همیاران ناجی حاضر در منطقه به بندرگاه هرمز انتقال یافت.

مکی زاده اطلاع از شرایط حاکم برهر منطقه، توجه به هشدارهای هواشناسی، رعایت موارد و اعلام دریایی، ارتباط با مراکز جست‌و‌جو و نجات دریایی و همراه داشتن مواد سوختی و مصرفی به میزان لازم را مهم‌ترین لازمه سفر دریایی برشمرد و اظهارداشت: مهم‌ترین عامل بروز حادثه اخیر عدم آشنایی صیادان با منطقه و همراه نداشتن ابتدایی‌ترین ابزار دریانوردی بوده است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز