خبرگزاری کار ایران

آبایی:

ایجاد ۳۸۰۰ فرصت شغلی با اعطای تسهیلات اشتغال روستایی در استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۶۳۳

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: برای ۱۸۰۰ طرح اشتغال روستایی استان ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در ۹ ماه اخیر به متقاضیان پرداخت شده که ۳۸۰۰ فرصت شغلی جدید ایجاد می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی، محمدتقی آبایی در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان مرکزی در اراک، اظهار کرد: در این جلسه سه دستور کار از قبیل بررسی وضعیت بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی استان در خصوص تسهیلات اشتغال روستایی، بررسی عملکرد بانک‌های عامل در خصوص اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به جویان کمیته امداد و بهزیستی و بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال جاری و تسهیلات مشاغل خانگی مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در ارتباط با تسهیلات اشتغال روستایی اعتباری به مبلغ ۳۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به استان ابلاغ شده است که تاکنون از این رقم ۲۸۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته که دو هزار و ۷۶۱ طرح اشغال روستایی با رقم ۴۰۴ میلیارد تومان به بانک‌های عامل استان معرفی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: تاکنون برای یک هزار و ۸۰۸ طرح اشتغال روستایی استان تسهیلات به مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان، معادل ۸۶ درصد تسهیلات تخصیصی به متقاضیان پرداخت شده است که سه هزار و ۸۰۸ فرصت شغلی جدید را در مناطق روستایی و عشایری استان ایجاد می‌کند.

آبایی اظهار کرد: در ارتباط با تسهیلات مشاغل خانگی اعتباری به مبلغ چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان با کمک دو از بانک‌های عامل تخصیص پیدا کرده است که تا کنون یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان معادل ۳۵ درصد رقم تخصیصی به متقاضیان پرداخت شده است.

وی بیان داشت: بر اساس بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال جاری رقم ابلاغی به اداره کل کمیته امداد استان ۷۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده که ۶۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تخصیص پیدا کرده است و معادل همین رقم به بانک‌های عامل معرفی شدند و ۸۷۲ طرح نیز منجر به پرداخت شده که معادل ۳۲ درصد طرح‌های معرفی شده بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: بر اساس بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال جاری رقم ابلاغی به اداره کل بهزیستی استان نزدیک به ۳۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده‌ است که ۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته و ۵۱۸ طرح به بانک معرفی شده است.

آبایی افزود: از ۵۱۸ طرح معرفی شده به بانک ۳۱۴ طرح با رقم ۱۲.۵ میلیارد تومان به متقاضیان منتهی به پرداخت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز