خبرگزاری کار ایران

دستمزد آبان ماه کارگران هپکو علیرغم وعده سازمان خصوصی‌سازی پرداخت نشد/ یارانه نقدی و معیشتی قابل ادغام نیست/ کولبری زاده تاکید دولت بر سیاست‌های نابرابری‌ساز است/ تجمع بازنشستگان مقابل مجلس

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۴۳۱

اخباری درباره هپکو و همچنین خبری درباره حمایت‌های معیشتی مهم‌ترین مطالب امروز سرویس کارگری ایلنا بودند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز دو خبر درباره هپکو، اخباری درباره حمایت‌های معیشتی، کولبران، تجمع بازنشستگان و کارگران تولید تراورس ناحیه راه‌آهن کرج منتشر شد. در این روز همچنین گفت‌و‌گویی با ابراهیم رزاقی انتشار یافت. گزارش‌هایی درباره تاثیر آلودگی بر زیست کارگران و بیمه قالیبافان نیز امروز منتشر شد.

 دستمزد آبان ماه کارگران هپکو علیرغم وعده سازمان خصوصی‌سازی پرداخت نشد

شورای اسلامی کار هپکو از عدم پرداخت حقوق آبان ماه پرسنل هپکو برخلاف وعده علیرضا صالح، رئیس سازمان خصوصی‌سازی خبر داد.

 اعتراض کارگران هپکو به محقق نشدن وعده‌های مسئولان

جمعی از کارگران هپکو در اعتراض به آنچه حقوق معوقه و بلاتکلیفی سهامداری عنوان می‌کنند در مقابل استانداری مرکزی حضور یافنند.

 یارانه نقدی و معیشتی قابل ادغام نیست

سخنگوی ستاد برنامه سازمان برنامه بودجه ضمن اعلام زمان دقیق یارانه نقدی و معیشتی در دی ماه، ادغام این دو یارانه را در سال آینده تکذیب کرد.

کولبری زاده تاکید دولت بر سیاست‌های نابرابری‌ساز است

 انجمن حمایت از حقوق کودکان در واکنش به مرگ آزاد و فرهاد خسروی، دو کولبر مریوانی طی بیانیه‌ای خواستار تخصیص بودجه کافی برای کاهش و حذف کولبری شدند.

 تجمع بازنشستگان مقابل مجلس

 صبح امروز جمعی از بازنشستگان کشوری با تجمع مقابل مجلس، به مختصات لایحه بودجه ۹۹ اعتراض کردند.

 تجمع کارگران تراورس بتنی ناحیه کرج در اعتراض به ۵ ماه مزد و بیمه معوقه

منابع کارگری در راه‌آهن کرج به خبرنگار ایلنا گفتند: صبح امروز (دوم دی ماه) گروهی از کارگران کارخانجات تولید تراورس ناحیه راه‌آهن کرج، در محدوده محل کار خود تجمع کردند.

 "سیاست‌های مالیاتی" دلالان و محتکران با سود بالای ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصدی را نشانه گرفته است

ابراهیم رزاقی (اقتصاددان) با اشاره به اینکه از زمان آقای رفسنجانی که سیاست‌های تعدیل ساختاری در کشور پیاده شده، بودجه‌ریزی‌ها به صورت هدف‌دار به سمت مالیات‌ بیشتر گرفتن از کارگران، کارمندان و بخش توزیع خرد بوده است، اظهار داشت: مرفهین جامعه اکثراً فرار مالیاتی دارند. یکی از دلایل این است که دولت فکر می‌کند که در بازار آزاد، رقابت وجود دارد و عرضه و تقاضا به گونه‌ای است که تقاضا می‌تواند پاسخ خود را بگیرد.

 این مردان «ریه‌های آهنین» دارند

کارگران شهرداری‌ها که در طول شبانه‌روز فضاهای شهرهای آلوده و مملو از سرب و گوگرد را جاروب می‌کشند و زیر آسمان خاکستری و بی‌روح، مراقب درختان و فضای سبز شهری هستند، در ساعات استراحت از سرفه‌های مکرر و ناتمام و خس‌خس بدآهنگ ریه‌ها، عذاب می‌کشند؛ این کارگران امروز در معرض بیماری‌های ریه قرار دارند و بدون تردید، فردای بازنشستگی در معرض سرطان و کوتاه شدن عمر هستند؛ سوال اینجاست که به راستی چه کسی مسئول است؟!

 محرومیت قالیبافان از بیمه

هر روز که می‌گذرد از تعداد قالیبافانی که تحت پوشش بیمه بوده‌اند کم می‌شود. طی شش سال جای افزایش شمار قالیبافان تحت پوشش بیمه،تعداد آنها نصف شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز