خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز شنبه ایلنا می‌خوانید؛

تکه نانی برای سوگواری/چرا «دستمزد منطقه‌ای» قابل قبول نیست؟/ دلیل کمبود گندم خسارت‌های وارد شده به گندم‌کاران است/ دستمزد‌ها باید حداقل ۳۰ درصد افزایش یابد/ عدم موافقت سازمان خصوصی‌سازی با استعفای مدیرعامل هپکو/هزینه‌های حمل و نقل معلولان کمرشکن است

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۴۴۸

به دنبال اعلام این خبر که جسد فرهاد خسروی، کولبر ۱۴ ساله، بعد از سه روز پیدا شد، ایلنا گزارشی درباره وضعیت کولبران منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گزارش‌هایی درباره کولبران، مزد منطقه‌ای و ضرر کشاورزان از نرخ پایین خرید تضمینی گندم مهم‌ترین مطالب منتشر شده در سرویس کارگری ایلنا بود. امروز همچنین گفت‌و‌گو‌هایی با تقی کبیری و حسین حبیبی منتشر شد. همچنین اخباری درباره عدم موافقت با استعفای مدیر عامل هپکو، هزینه حمل و نقل معلولان و معدن آلبلاغ نیز در این روز انتشار یافت.

 تکه نانی برای سوگواری

بدون هیچ تردیدی، مرگ فرهاد و آزاد، دردی است روی دردهای مردمی که نان ندارند؛ سی‌ام آذرماه، مردم با تکه‌های نان به پیشواز جسم بیجان فرهاد خسروی رفتند؛ تکه‌های نان روی دست‌ها، نشانه‌ی اعتراض است...

 چرا «دستمزد منطقه‌ای» قابل قبول نیست؟

اجرای دستمزد منطقه‌ای، موجب بروز سیل مهاجرت از مناطق کم برخوردار به پایتخت و کلانشهرها می‌شود و به تبع آن، آسیب‌های اجتماعی و حاشیه‌نشینی افزایش چشمگیری خواهد داشت.

 دلیل کمبود گندم خسارت‌های وارد شده به گندم‌کاران است

قاسم سالاری (رئیس نظام صنفی کشاورزی استان کرمان) در جواب اینکه آیا با اصلاح قیمت خرید تضمینی می‌توان امیدوار بود که بار دیگر ایران به خودکفایی در تولید گندم برسد، بیان کرد: قطعا اینطور است و اگر قصد ما خودکفایی گندم است باید به چنین سمتی حرکت کنیم.

 دستمزد‌ها باید حداقل ۳۰ درصد افزایش یابد

 تقی کبیری(عضو کمیسیون اقتصادی مجلس) می‌گوید: از نظر مجلس منطقی نیست در شرایطی که تورم حدود ۴۰ درصد است، دستمزد‌ها ۱۵ درصد افزایش یابد. افزایش ۱۵ درصدی دستمزد‌ها نصف نرخ تورم را هم پوشش نمی‌دهد و این چنین قدرت خرید مردم کاهش می‌یابد.

 اول احیای سه جانبه‌گرایی در تامین اجتماعی بعد «اصلاحات پارامتریک»

حسین حبیبی (دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان) تهران تاکید می‌کند که هر نوع اصلاحات در قوانین تامین اجتماعی بدون احیای سه‌جانبه‌گرایی، خلاف منافع کارگران است.

 عدم موافقت سازمان خصوصی‌سازی با استعفای مدیرعامل هپکو

منابع خبری از عدم موافقت سازمان خصوصی‌سازی با استعفای ابوالفضل روغنی‌گلپایگانی خبر دادند.

 هزینه‌های حمل و نقل معلولان کمرشکن است

معلولان خواستار تخصیص مبالغی برای معلولان فاقد خودروی شخصی شدند؛ چراکه عمدتاً مجبورند از تاکسی دربستی استفاده کنند.

 بازرسیِ معادنِ غیرمجاز وظیفه ما نیست

علی مظفری (مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) می‌گوید: اگر در معدنی رابطه کارگری و کارفرمایی‌ احراز نشده باشد، بازرسان کار به آن ورود نمی‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز