خبرگزاری کار ایران

اعتصاب کارگران خدمات غذایی در هاوایی به سومین روز رسید/ کارگران مثل ربات کار می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۲۶۲

کارگران شرکت خدمات مواد غذایی در بزرگراه‌ها و فرودگاه‌ها در ایالت هاوایی آمریکا وارد سومین روز اعتصاب خود شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از رادیو هاوایی پابلیک، کارگران شرکت خدمات مواد غذایی  HMSHost هونولولو مرکز ایالت هاوایی در آمریکا در فرودگاه بین‌المللی این ایالت برای دستمزد بالاتر و ایمنی و بهداشت کار دست به اعتصاب زدند.

این کارگران که توسط اتحادیه UNITE HERE Local ۵ نمایندگی می‌شوند؛ از زمان انقضای قرارداد کاری در دسامبر در حال مذاکره با کارفرما بر سر بالا بردن دستمزدها هستند که هنوز به نتیجه نرسیده است.

این کارمندان در رستوران‌ها، کافه‌ها، شیرینی‌پزی‌های فرودگاه اشتغال دارند.

بعد از مذاکرانی که در ۱۰ و ۱۱ دسامبر با کارفرما انجام شده است، کارگران تصمیم به برگزاری اعتصاب گرفته و امروز سومین روز اعتصاب خود را می‌گذرانند.

به گفته این اتحادیه؛ کارگران آنقدر کار می‌کنند که شبیه ربات به نظر می‌رسند. باید همه کارها را انجام دهیم و کمترین دستمزد را از شرکت بگیریم.

سخنگوی اتحادیه خاطرنشان کرد: بیشتر کارمندان HMSHost با حداقل دستمزد کار می‌کنند که در هاوایی ۱۰ دلار در ساعت است، درحالیکه متوسط ​​دستمزد کارگران ساعتی ۱۲ دلار است.

وی گفت: این کارگران ستون فقرات صنعت هستند و آن‌ها اولین و آخرین نفری هستند که گردشگران و توریست‌ها در آمریکا می‌بینند و در سال تقریباً به ۱۰ میلیون گردشگر خدمت می‌کنند. بنابراین کارگران مستحق دستمزدهای قابل قبول هستند.

کارگران همچنین به دلیل مشکلات مالی به دنبال پوشش مراقبت‌های بهداشتی کم‌هزینه‌تر برای خانواده‌های خود هستند. HMSHost ماهانه ۷۵ دلار برای پوشش پزشکی برای هر کارمند و یک نفر دیگر هزینه می‌کند. درحالیکه برای یک خانواده کامل، پوشش درمانی و بهداشتی حداقل ۱۱۵ دلار در ماه هزینه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز