خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز سه‌شنبه ایلنا می‌خوانید؛

اعلام زمان نتایج اعتراض به کمک معیشتی/ آیین‌نامه شناسایی افراد مشمول بسته حمایت معیشتی به دولت ارائه شد/ کارگران شهرداری مریوان: ۷ ماه است ریالی حقوق نگرفته‌ایم/ کمیته دستمزد دوشنبه برگزار می‌شود/ کارگران کوره‌پزخانه‌ها نگرانِ حقوق بازنشستگی خود هستند

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۰۱۰

امروز نیز مانند چند روز گذشته اخبار تازه‌ای درباره طرح حمایت معیشتی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اخباری درباره طرح حمایت معیشتی، کارگران شهرداری مریوان، برگزاری کمیته دستمزد و کارگران کوره‌پزخانه اصفهان از جمله مهم‌ترین اخبار منتشر شده امروز در سرویس کارگری ایلنا بود. امروز همچنین گزارش‌هایی درباره تعهدات پیمانکار هفت تپه و معدن آلبلاغ اسفراین منتشر شد. دو گفت‌و‌گو با علی ساری و ناصر چمنی نیز از دیگر مطالب منتشر شده امروز بود.

 آیین‌نامه شناسایی افراد مشمول بسته حمایت معیشتی به دولت ارائه شد

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آیین‌نامه نحوه شناسایی خانوارهای مشمول دریافت بسته حمایت معیشتی و سایر یارانه‌های دولت را برای بررسی به هیات دولت ارائه کرده است.

 اعلام زمان نتایج اعتراض به کمک معیشتی

حسین میرزایی (سخنگوی طرح کمک معیشتی) گفت: تا آخر دی ماه نتایج نتایج اعتراضات مشخص خواهد شد.

 کارگران شهرداری مریوان: ۷ ماه است ریالی حقوق نگرفته‌ایم

کارگران شهرداری مریوان از مراجعات مکرر به تمام نهادهای ذیربط خبر می‌دهند؛ مراجعاتی که هنوز منجر به هیچ نتیجه‌ای نشده است.

 کمیته دستمزد دوشنبه برگزار می‌شود

قرار است دوشنبه هفته آینده، جلسه کمیته دستمزد ذیل شورای عالی کار برگزار شود.

 کارگران کوره‌پزخانه‌ها نگرانِ حقوق بازنشستگی خود هستند

صفر قاسمیان (رئیس انجمن صنفی کارگران کوره پزخانه‌های اصفهان) می‌گوید به رغم اینکه برخی از کارگران در مشاغل مربوط به کوره‌پزخانه‌ها بیشتر از حداقل حقوق دریافت می‌کنند، اما حق بیمه آنها برابر با حقوق حداقلی پرداخت می‌شود.

 بررسی «۱۰ فرمانِ» مقام‌های شهرستان شوش برای کارفرمای هفت‌تپه

 کارفرمای شرکت‌ هفت‌تپه ۱۰ تعهد دارد؛ تعهداتی که باید«بند به بند» عمل کند. پرداخت ۱ماه از دستمزدها از همین امروز، یکی از همین تعهدات است.

 کارگری در آلبلاغ برای هر کیلو سنگ معدن ۵ هزار تومان است

 معدن آلبلاغ اسفراین غیرمجاز است. کارگران برای قیمتی ناچیز از ارتفاعات سخت‌گذر سنگ معدن را استخراج می‌کنند و به کیلویی ۵ تا ۶ هزار تومان می‌فروشند؛ پولی معادل نیم کیلو گوجه فرنگی. اما از بد ماجرا قاچاقچی نامیده می‌شوند.

 خروجی افزایش مناطق ویژه و آزاد، اجتماعی نیست

علی ساری (عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی) با اشاره به تصویب بندهایی از لایحه ایجاد ۸ منطقه آزاد و ویژه اقتصادی، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، گفت: درست است که گسترش مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با رویکرد اجتماعی و توسعه‌ای صورت می‌گیرد اما خروجی‌اش اجتماعی نیست.

 اداره ضعیف بنگاه‌ها زدنِ چوب حراج به اموال بیمه‌شدگان تامین اجتماعی است

ناصر چمنی (رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری) گفت: با وجود اینکه شخصا با دفتر آقای سالاری تماس گرفتم و خواهان برگزاری جلسه‌ای درمورد مسائل شستا و بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی شدم، هیچ تمایلی برای برگزاری جلسه‌ای با کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری ندیدم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز