خبرگزاری کار ایران

کارگران شهرداری امیدیه سه ماه مزد طلبکارند/ عضو شورای شهر: شهرداری منابع مالی کافی برای پرداخت حقوق ندارد/ به دنبال وصول طلب شهرداری از شرکت نفت هستیم

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۹۷۳

حدود ۲۸۰ کارگر شهرداری امیدیه که تحت نظارت یک شرکت پیمانکاری فعالیت می‌کنند، بابت مطالبات مزدی پرداخت نشده، سه ماه طلبکارند.

منابع کارگری در شهرداری امیدیه واقع در استان خوزستان به خبرنگار ایلنا گفتند: کارگرانی که تحت مسئولیت چند شرکت پیمانکاری به صورت قراردادی در مجموعه شهرداری امیدیه مشغول‌اند، سه ماه دستمزد طلبکارند.

به نقل از این کارگران که دارای سوابق ۸ تا ۱۰ ساله هستند، گفته می‌شود که مطالبات آنها در ماه‌های اردیبهشت، مهر و آبان ماه سال جاری به تاخیر افتاده و طلب اردیبهشت ماه آنها مربوط به پیمانکار پیشین است.

کارگران تصریح کردند: آخرین حقوقی که کارگران شهرداری امیدیه دریافت کرده‌اند حقوق شهریور ماه بوده که دوم آبان ماه به حساب کارگران پرداخت شد.

در خصوص پرداخت نشدن معوقات مزدی این کارگران گفته می‌شود که کمبود نقدینگی و نبود منابع مالی دلیل بروز این اتفاق بوده است.

از قرار معلوم دو نفر از کارگران شاغل در فضای سبز نیز از کار تعلیق شده‌اند.

کارگران شاغل در شهرداری امیدیه با بیان اینکه آنها به واسطه حضور پیمانکاران از حداقل‌های مزدی برخوردار بوده و امنیت شغلی ندارند، در خاتمه افزودند: این دو کارگر به بهانه خوردن صبحانه در خودرو در یک روز بارانی از روز ۱۷ آذر ماه جاری با گزارش پیمانکار و دستور شفاهی شهردار امیدیه برای مدت نامعلومی تعلیق از کار شده‌اند.

به گفته کارگران؛ بی‌ثباتی شغلی که هم‌اکنون با حضور شرکت‌های واسطه‌ای نیروی انسانی با آن مواجهیم قدرت اعتراض را از ما کارگران گرفته است.

بهنام منجی (عضو شورای اسلامی شهر امیدیه) با تایید معوقات مزدی کارگردان شهرداری امیدیه، کمبود منابع مالی را علت به تاخیر افتادن دستمزد کارگران عنوان کرد.

او با بیان اینکه جدا از دستمزد کارگران، آنها سنوات سال‌های ۹۶ و۹۷ خود را دریافت نکرده‌اند، در ادامه افزود: کاهش درآمد شهرداری امیدیه باعث بروز مشکلاتی ناشی از کمبود منابع مالی شده است به همین دلیل هم‌اکنون کارگران ماه‌هاست که معوقات مزدی طلب دارند.

به گفته وی، بخش زیادی از درآمد سالانه شهرداری امیدیه از دریافت عوارض از شرکت نفت تامین می‌شود. در این زمینه می‌توان گفت شرکت نفت هنوز بدهی ۱۴ میلیاردی سال جاری خود را به شهرداری پرداخت نکرده و این موضوع باعث ایجاد مشکلات زیادی در شهرداری شده است. در عین حال عوارضی که از طریق استانداری و سایر نهادها دریافت می‌کنیم جوابگوی مطالبات کارگران و هزینه‌های جاری شهرداری نیست.

او گفت: وصول مطالبات شهرداری امیدیه نیاز به پیگیری اعضای شورای شهر دارد که آنهم با اختلافات اعضای شورای شهر بر سر تعلیق رئیس شورای شهر و عدم حضور برخی از اعضا در جلسات شورا فعلا قابل پیگیری نیست.

به گفته وی؛ شرکت نفت سالهای گذشته ۲ تا ۲و نیم میلیارد تومان از بدهی مالی خود را در این موقع از سال پرداخت می‌کرد و ما با این مبلغ بخش زیادی از مطالبات کارگران پرداخت می‌کردیم اما در سال جاری شرکت نفت به بهانه کمبود بودجه راضی به پرداخت بدهی خود به شهرداری امیدیه نمی‌شود.

منجی با بیان اینکه درآمد شهرداری امیدیه در سال ۹۸ به یک سوم کاهش یافته است، افزود: مطالبات کارگران شهرداری امیدیه پیش از این به ۷ ماه می‌رسید که بخش زیادی از آن از سوی پیمانکاران طبق قرارداد تامین شده است.

عضو شورای اسلامی شهر امیدیه در بخش دیگری از سخنان خود درباره تعلیق کاری دو کارگر فضای سبز شهرداری امیدیه نیز گفت: این موضوع صحت دارد. این دو کارگر به کار خود بازمی‌گردند اما مهمترین مشکل حال حاضر شهرداری و اعضای شورای شهر امیدیه تامین منابع مالی برای پرداخت معوقات مزدی کارگران است چراکه هر روز تعداد زیادی از کارگران و خانواده‌هایشان از طریق شورای شهر پیگیر مطالبات خود و مشکلاتی هستند که در نتیجه دریافت نکردن چندین ماه مزد با آن مواجه شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز