خبرگزاری کار ایران

کارگران شهرداری مریوان: ۷ ماه است ریالی حقوق نگرفته‌ایم/ شهرداری: حساب‌ها بسته است

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۹۴۳

کارگران شهرداری مریوان از مراجعات مکرر به تمام نهادهای ذیربط خبر می‌دهند؛ مراجعاتی که هنوز منجر به هیچ نتیجه‌ای نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، "کارگران شهرداری مریوان از اردیبهشت به بعد حقوق نگرفته‌اند" این را یکی از کارگران این شهرداری می‌گوید و بلافاصله اضافه می‌کند: فروردین و اردیبهشت هم فقط دستمزد خالص را دادند، سنوات و حق اولاد و مزایای مزدی را ندادند اما بعد از آن، یک ریال هم ندادند.

این کارگران با بیان اینکه ۷ ماه است ریالی حقوق نگرفته‌ایم، ادامه دادند: از ۹۶ و ۹۷ هم مطالبه پرداخت نشده مربوط به اضافه‌کاری داریم که هنوز نداده‌اند. هرچه به شورای شهر اعتراض می‌کنیم، فایده ندارد؛ کسی به دادمان نمی‌رسد!

از قرار معلوم، حساب‌های شهرداری مریوان  به خاطر بدهکاری به مردم بسته است. شهرداری می‌گوید فعلا حساب‌ها بسته است و توان پرداخت دستمزد کارگران نیست.

اما کارگران که تعداد آنها حدود ۶۰۰ نفر است و همگی از اردیبهشت حقوق نگرفته‌اند؛ از شرایط به ستوه آمده‌اند: «چگونه قرار است بی‌دستمزد زندگی کنیم؟!»

یکی از این کارگران که در واحد تنظیف کار می‌کند، می‌گوید: در این واحد ۱۴۰ نفر هستیم؛ بقیه واحدها مثل خدمات شهری، آسفالت و عمران نیز مثل ما مشکل دارند.

از قرار معلوم، کارگران به اداره کار مراجعه کرده‌اند؛ رئیس اداره کار با کارگران اعلام همکاری کرده است اما تاکنون نتواسته دستمزد کارگران را از مجموعه شهرداری بگیرد.

این کارگران امروز به فرمانداری مریوان مراجعه کردند و به آنها گفته شده فردا بیایند؛ آنها می‌گویند می‌خواهیم مشکلات را با فرمانداری مطرح کنیم.  

این کارگران از کمبود امکانات و ایمنی کار نیز گلایه دارند: «در فصل سرما در کردستان بسیار سرد، بادگیر و چکمه نداریم و با لباس معمولی کار می‌کنیم؛ مسئولان به دادمان برسند!»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز