خبرگزاری کار ایران

توضیحات مدیر منابع انسانی پتروشیمی مارون درباره یک گفت‌وگو

asdasd
کد خبر : ۸۴۶۹۴۵

مدیر منابع انسانی شرکت پتروشیمی مارون توضیحاتی را درباره گفت‌وگویی که روز جمعه (22 آذرماه) با عنوان (کارگران پتروشیمی مارون در رؤیای قراداد مستقیم شدن) در خبرگزاری ایلنا، منتشر شد، به این خبرگزاری ارسال کرد.

به گزارش ایلنا، متن توضیحات مدیر منابع انسانی شرکت پتروشیمی مارون به شرح زیر است:

باعنایت به اینکه شرکت‌های پتروشیمی در اجرای اصل ۴۴قانون اساسی ، به بخش خصوصی واگذار گردیده است، حضور نیروهائی که پیش‌تر در استخدام وزارت نفت بوده‌اند و اکنون از خدمات صندوق بازنشستگی و رفاه کارکنان صنعت نفت استفاده می‌کنند، همواره محمل مقایسه‌ای نادرست با سایر همکاران بوده است. همانطور که مستحضرید صندوق‌های بازنشستگی و رفاه به طور مستقل دارای مزایا و معایبی در ارایه خدمات هستند که شرکت‌ها قادر به تغییر در تدوین مقررات آنها و‌ توزیع خدمات‌شان نیستند. برای مثال سن بازنشستگی و پاداش عیدی سال نو برای کارگران تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری به گونه‌ای پیش‌بینی شده است که نسبت به صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت امتیازی به نفع کارگر ارزیابی می‌شود و یا اجرای طرح‌هایی نظیر طبقه‌بندی مشاغل و ترمیم حقوق و دستمزد کارگران در بخش‌های ارکان ثالث امکان‌پذیر می‌باشد در حالی که همین امور به دلیل وجود سیستم جامع صنعت نفت برای کارکنان زیرمجموعه صندوق بازنشستگی و رفاه صنعت نفت ممکن نیست. 

منصفانه است در مبنای قضاوت، تنوع مشاغل، تعدد تخصص‌ها و قوانین مؤثر بر قراردادهای متنوع کاری را در نظر بگیریم. با عنایت به توضیح این بخش و تفاوت‌های بنیادی در نوع قوانین حاکم بر صندوق‌های بازنشستگی، امکان یکسان‌سازی دریافتی و عایدات کارکنان دو بخش فوق امکان‌پذیر نمی‌باشد و لذا در اینجا از سوءتفاهم ایجاد شده، پوزش می‌طلبم. 

شایسته گفتن است که مجموعه شرکت‌های پتروشیمی واقع در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، به عنوان اعضای یک خانواده دغدغه‌های مشترک دارند که حتما از مهم ترین آنها، ارزشمندترین سرمایه یعنی نیروی انسانی می‌باشد. رضایتمندی و آسودگی کارگران و‌ خانواده محترم‌شان، دغدغه مشترک همه مسئولین منطقه می‌باشد و قطعا جامعه کارگری در تمامی شرکت‌ها به عنوان یک کل، مبنای تصمیمات خواهند بود.

در پایان ضمن قدردانی از خبرنگاران محترم که با نقد منصفانه، آگاهی‌رسانی متعهدانه، نقاط مثبت و‌منفی را بیان کرده و تلاش می‌کنند پل ارتباطی تاثیرگذاری بین مردم و مسئولین باشند، از خبرگزاری کار ایران (ایلنا) به خاطر توجه ویژه به دغدغه‌های جامعه کارگری قدردانی می‌کنم. 

والعاقبت للمتقین

سیداسفندیار صلاحت پور

مدیر منابع انسانی پتروشیمی مارون

۱۳۹۸/۰۹/۲۴

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز