خبرگزاری کار ایران

سرگردانی کارگران بیکار شده «فولادین ذوب آمل» برای بازگشت به کار

asdasd
کد خبر : ۸۴۶۸۳۸

پس از گذشت حدود دو ماه از تعدیل ۱۶۰۰ کارگر قراردادی کارخانه فولادین ذوب آمل در استان مازندران، هنوز هزار نفر کارگر برای بازگشت به کار خود معطل مانده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگرانی که از ابتدای آبان  ماه سال جاری تا امروز توسط کارفرمای کارخانه فولادین ذوب آمل بیکار شده‌اند، خواستار بازگشت به کار خود شدند.

این کارگران که تعداد آنها حدود هزار نفر است، در تماس با ایلنا گفتند: پس از نزدیک به یک دهه فعالیت از سوی کارفرما به عنوان نیروی مازاد تلقی شده و در نتیجه از ابتدای آبان ماه بیکار شده‌اند.

یکی از کارگران این واحد تولید قطعات خودرو در توضیح این ماجرا گفت: کارفرمای این کارخانه فولادی و قطعه‌سازی صنعت خودروی مازندران از اوایل آبان ماه حدود ۱۶۰۰ کارگر  را به خانه فرستاد و گفت در صورت بهبود شرایط همه آنها را دوباره استخدام می‌کند با این‌حال تاکنون فقط با حدود ۶۰۰ نفر از کارگران تماس گرفته شده و مابقی نگران امنیت شغلی خود هستند.

او با بیان اینکه همکارانی که اخراج شدند بین ۶ تا ۱۶ سال سابقه کاری داشتند، افزود: در حال حاضر نزدیک به ۴۰ تا ۵۰ روز از این ماجرا می‌گذرد اما هنوز کارگران بیکار شده نتوانسته‌اند به کار سابق خود بازگردند به همین دلیل تقریبا هر روز از طریق نهادهای مختلف این موضوع را پیگیری می‌کنند.

گفته می‌شود کارگران اخراجی کارخانه قطعه‌سازی مازندران که در شهرک صنعتی آمل واقع است، در حال حاضر تحت پوشش بیمه بیکاری هستند و نگرانند که با ادامه این وضعیت نتوانند برای مدت زیادی با این شرایط زندگی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز