خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز شنبه ایلنا می‌خوانید؛

اختصاص ماهانه ۴۰۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای به صیادان/حمایت از فقرا؛ از یارانه تا کارت غذا/ انقباض بودجه با افزایش ۱۵ درصدی حقوق و مستمری/بازگشت به کار اسماعیل بخشی و ۳ کارگر دیگر در جلسه شورای تامین استان خوزستان مطرح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۴۶۵۳۷

بالاخره بعد حدود یک ماه که از گرانی بنزین می‌گذرد اخباری درباره اختصاص سهمیه بنزین به صیادان منتشر شد، هر چند این اخبار تایید شده نیست و اتحادیه‌های صیادی نیز از سهمیه در نظر گرفته شده ناراضی هستند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، خبری درباره تخصیص سهمیه بنزین به صیادان روز شنبه ۲۳ آذر در سرویس کارگری ایلنا منتشر شد. در این روز همچنین گزارش‌هایی درباره کمک‌های حمایتی دولت و سهم مزدبگیران از لایحه بودجه ۹۹ انتشار یافت.  درباره بازگشت به کار اسماعیل بخشی، راه‌اندازی سامانه تسهیل و رفع موانع تولید و اهدای اعضای بدن یک کارگر ساختمانی و اظهار نظری از مدیر کل سازمان تامین اجتماعی درباره بدهی‌ها و طلب‌های این سازمان از مهم‌ترین مطالب منتشر شده در این روز بود.

 اختصاص ماهانه ۴۰۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای به صیادان

 درحالیکه منابع خبری به نقل از مسئولان محلی اعلام کرده‌اند برای هر قایق صیادی ۴۰۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای در نظر گرفته شده، رئیس اتحادیه صیادی کل کشور این سهمیه را بسیار کم می‌داند.

 حمایت از فقرا؛ از یارانه تا کارت غذا

کاهش قدرت خرید مردم باعث شده این بحث مطرح شود که افراد زیادی نیاز به حمایت دارند اما سوال اصلی این است که حمایت‌ها باید به چه شکل اتفاق بیفتند؟

 انقباض بودجه با افزایش ۱۵ درصدی حقوق و مستمری

 چگونه قرار است با ۶ هزار میلیارد تومان، همسان‌سازی را که بر اساس ماده ۶۴ قانون مدیریت خدمات کشوری، یک تکلیف واضح قانونی‌ست اجرایی کنند و با مختصات فعلی بودجه، چگونه می‌خواهند رضایت جامعه‌ی مزدبگیر کشور را جلب کنند؟ آیا در نظر گرفتنِ افزایش حقوق به اندازه‌ی یک‌سومِ نرخ تورم رسمی و در نظر گرفتن بودجه‌‌ی همسان‌سازی کمتر از نصفِ مبلغ مورد نیاز، می‌تواند هیچ توجیه منطقی داشته باشد؟!

 بازگشت به کار اسماعیل بخشی و ۳ کارگر دیگر در جلسه شورای تامین استان خوزستان مطرح می‌شود

نمایندگان کارگران مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه درباره دیدار خود با رییس کل دادگستری استان خوزستان و دادستان عمومی و انقلاب اهواز توضیحاتی ارائه کردند.

 سامانه تسهیل و رفع موانع تولید راه‌اندازی می‌شود

کریم یاوری (مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) گفت: با هدف تسریع در مراحل رسیدگی به پرونده‌ها و نظارت بیشتر بر مشکلات واحدهای تولیدی، سامانه تسهیل و رفع موانع تولید در سال جاری راه‌اندازی خواهد شد.

 اهدای اعضای یک کارگر ساختمانی به بیماران نیازمند

اعضای بدن یک کارگر ساختمانی در استان قم که دچار حادثه کار و مرگ مغزی شده بود، اهدا شد.

 حاضریم بدهی به وزارت بهداشت را با دولت تهاتر کنیم

مصطفی سالاری (مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی) گفت: سازمان تامین اجتماعی از دولت طلب دارد و وزارت بهداشت بخشی از دولت است و حاضریم بدهی به وزارت بهداشت را با دولت تهاتر کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز