خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری:

سازمان تامین اجتماعی نقطه امید و اتکای جامعه کارگری است

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۴۲۱

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در دیدار با معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی با اشاره به تعلق خاطر و توجه ویژه جامعه کارگری نسبت به سازمان تامین اجتماعی گفت: ما دفاع از سازمان تامین اجتماعی را هدف خود می‌دانیم چرا که این سازمان نقطه امید و اتکای جامعه کارگری است.

 به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی حسن صادقی عنوان کرد: اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری از فعالترین و اثرگذارترین اتحادیه‌های خانه کارگر است که از سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را آغاز کرده است و کارگران فعال در تشکل‌های کارگری وقتی به مرحله بازنشستگی می‌رسند در قالب این تشکل به فعالیت می‌پردازند و این اتحادیه به دلیل سابقه قوی و دانش بالای اعضا، از اثرگذارترین و فعالترین تشکل‌های جامعه کارگری است.

همچنین در این نشست معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی دعوت از نمایندگان تشکل‌های شرکای اجتماعی برای حضور در جلسات شورای تنقیح مقررات این سازمان را اقدامی عملی برای تحقق سه جانبه گرایی ارزیابی کرد و گفت: مدیرعامل سازمان بر مشارکت نمایندگان تشکل‌ها در فرآیند تدوین بخشنامه‌های تنقیحی تاکید دارد.

عادل دهدشتی اظهار داشت: تنقیح بخشنامه‌ها یک فرآیند حقوقی و تخصصی دارای اهمیت فوق‌العاده در سازمان تأمین اجتماعی است و دعوت از نمایندگان تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگان در این جلسات و دریافت نظرات این عزیزان نشانه روشنی مبنی بر عزم راسخ سازمان تأمین اجتماعی برای استفاده از نظرات شرکای اجتماعی در مهمترین تصمیمات سازمان است.

او گفت: در این شورا بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌هایی که در ادوار مختلف در سازمان صادر و اجرایی شده است مرور و بازنگری می‌شود و بخشنامه‌های تنقیحی با هدف حذف بخشنامه‌های قدیمی در حال تدوین است که معیار فعالیت واحدهای اجرایی قرار می‌گیرد.

دهدشتی افزود: یکی از اولویت‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی دریافت نظرات و دیدگاه‌های نخبگان جامعه کارگری است و از فعالان این حوزه درخواست داریم که دیدگاه‌های انتقادی و پیشنهادات سازنده خود را در حوزه‌های مختلف مربوط به سازمان تأمین اجتماعی بیان کنند.

او در ادامه به تشریح شرایط سازمان تامین اجتماعی پرداخت و گفت: با توجه به روند افزایشی تعداد بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی و افزایش امید به زندگی از یک سو و کاهش رشد تعداد بیمه‌شدگان از سوی دیگر برای تضمین خدمت‌رسانی این سازمان به نسل‌های آینده انجام برخی اصلاحات پارامتریک مورد تأکید صاحبنظران و دلسوزان قرار گرفته است که بایستی این کار با همفکری و مشارکت شرکای اجتماعی و در شرایط مناسب انجام شود.

دهدشتی برنامه‌ریزی دقیق توام با امیدواری و واقع بینی را تنها راه برای ایجاد تحول مثبت در سازمان تامین اجتاعی برشمرد و اظهار داشت: به منظور پیشبرد اصلاحات پارامتریک پیشنهادات مشخصی در سازمان تامین اجتماعی تهیه شده است که پس از اخذ نظرات تشکل‌های مختلف و شرکای اجتماعی و درباره نحوه، زمان و مراحل اجرای این برنامه‌ها نیز از طریق مشارکت و همفکری اقدام خواهد شد.

او افزود: به منظور تحقق خواسته و مطالبه اصولی تشکل‌های شرکای اجتماعی لایحه سه‌جانبه‌گرایی در سازمان تأمین اجتماعی تنظیم و از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دولت ارسال شده است و در دستور کار قرار دارد و در صورت تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شورای عالی تأمین اجتماعی احیا می‌شود.

دهدشتی در ادامه با بیان اینکه گفتمان سازی به منظور ترویج مفاهیم بیمه و تامین اجتماعی در سطح جامعه از اهداف اساسی حوزه فرهنگی سازمان تامین اجتماعی است، اظهار داشت: ریشه اصلی بسیاری از کاستی‌ها و مشکلات موجود در همین موضوع نهفته است و امیدواریم با برنامه‌های در دست اقدام بتوانیم در ترویج مفاهیم مربوط به تامین اجتماعی در سطح جامعه اقدامات اثرگذاری انجام دهیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی ارتباط نظام‌مند با شرکای اجتماعی و افزایش رضایتمندی جامعه تحت پوشش را از دیگر راهبردهای این معاونت برشمرد و گفت: ما تشکل‌های کارگری را برای تحقق برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در کنار خود می‌دانیم و امیدواریم با همکاری و هم‌افزایی بتوانیم زمینه ارتباط متقابل هرچه بهتر و اثرگذارتر بین سازمان تأمین اجتماعی و جامعه تحت پوشش را فراهم کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز