خبرگزاری کار ایران

اعتراض پرستاران اصفهان به طرح قاصدک به استانداری رسید

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۹۲۰

جمعی از پرستاران دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، صبح امروز (۱۹ آذر ماه) مقابل استانداری این شهر تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شماری از پرستاران بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان که کارانه و اضافه‌کاری آنها طی ۹ ماه گذشته در سیستم قاصدک پرداخت نشده است، اعتراض کردند.

به گفته محمود عمیدی (فعال صنفی پرستاری)؛ اعتراض پرستاران اصفهان به طرح قاصدک کاملاً خودجوش بوده است. پرستاران اصفهان معتقد هستند که از وقتی طرح قاصدک به اجرا درآمده است، مطالبات خود را با تاخیر دریافت می‌کنند.

عمیدی تصریح می‌کند: پرستاران بارها اعلام کردند که طرح قاصدک که چند سالی است اجرایی می‌شود غیرقانونی است. متاسفانه بعد از تصویب طرح قاصدک بعد از یک سال، ۹ ماه و در برخی دانشگاه‌ها ۱۴ ماه پولی به پرستار تحت عنوان طرح قاصدک پرداخت می‌شود که بسیار کم است. قاصدک در خیلی از دانشگاه‌ها شامل اضافه‌کاری و کارانه است.

این فعال صنفی پرستار می‌افزاید: قبل از طرح قاصدک پرستاران اضافه‌کاری را نهایتاً با یک ماه تاخیر دریافت می‌کردند؛ این در حالی است که از وقتی طرح قاصدک اجرایی شده است، پرستاران مجبور هستند، ۹ ماه، یک سال یا ۱۴ ماه منتظر بمانند تا مطالبات معوقشان را دریافت کنند. پرستاران قبل از طرح قاصدک نیز کارانه را نهایتاً با دو تا سه ماه تاخیر می‌گرفتند.

عمیدی تاکید می‌کند: البته مشکل اصلی پرستاران وجود تبعیض در پرداخت‌ها بین پزشکان و پرستاران است و خیلی از خدمات پرستاری به نام پزشکان ثبت می‌شود.

روز گذشته آرش نجیمی (مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان) گفته بود: این دانشگاه از سازمان بیمه سلامت از سال ۹۶ تا ۹۸  ۱۹۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و از سازمان تامین اجتماعی از سال ۹۷ تا ۹۸ مقدار ۵۴۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون طلب دارد. عدم پرداخت این مطالبات باعث ایجاد مشکلات مالی در همه بخش‌ها از جمله پرداخت به کارکنان، پزشکان، پرستاران و اعضای هیات علمی شده است.

اعتراض پرستاران اصفهان به طرح قاصدک به استانداری رسید

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز