خبرگزاری کار ایران

در نشست علمی «دوشنبه‌های فرهنگی و اجتماعی» مطرح شد؛

ترویج اهمیت روابط انسانی به صورت برنامه ملی پیگیری شود

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۸۶۲

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست علمی «دوشنبه‌های فرهنگی و اجتماعی» گفت: امروزه حوزه روابط انسانی از گستره قوم، محله، منطقه و حتی کشور فراتر رفته و اغلب افراد در وسعت جهانی فکر می‌کنند، بنابراین اصطلاح «دهکده جهانی» بر رفتار، ادبیات و خلقیات ما تاثیر گذاشته و بر بقیه خلقیات و فرهنگ ما نیز چنبره زده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ابراهیم صادقی‌فر افزود: این وزارتخانه باید در حوزه «ترویج اهمیت روابط انسانی» که طیف متنوعی از عملکردها و فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی را دربرمی‌گیرد، تلاش بیشتری داشته باشد و این تلاش را در قالب یک برنامه ملی تدوین و پیگیری کند، زیرا چارچوب فعالیت‌های آن روابط کارگر و کارفرما، کارگر و محیط کار، کارگر و نظام حاکم و حتی از بدو تولد تا مرگ را دربرمی‌گیرد و وسعت روابط مزبور در این وزارتخانه بیانگر تنوع و اهمیت ماموریت‌های آن است.

اواظهار داشت: خیلی خوب است که ارتباطات انسانی همراه با توسعه انسانی باشد، زیرا هیچ توسعه‌ای به سرانجام نخواهد رسید مگر اینکه «انسان بماهو انسان» توسعه و رشد پیدا کند.

صادقی فر با اشاره به اینکه زندگی امروز ما نه صرفا سنتی است و نه صرفا مدرن، تصریح کرد: امسال دو گزارش در سازمان بین المللی کار و ژنو درباره خشونت و نیز ورزش و نشاط در محیط کار داشتیم که نشان می‌داد همه کشورها (حتی جوامع مدرن) با نسبت‌های گوناگون، آسیب‌های اجتماعی را تجربه کرده‌اند و هنوز هم نیاز  است که در جهت کاهش این آسیب‌ها تلاش‌های جدی صورت بگیرد.

همچنین در این نشست ابوالفضل طاهریان (کارشناس حوزه هوش مالی) با بیان اینکه بهره‌گیری از هوش مالی، قدرت ریسک پذیری را افزایش می‌دهد، گفت: افراد جامعه به لحاظ بهره‌گیری از روش‌های درآمدی به چهارگروه تقسیم می‌شوند که انتخاب هر گروه توسط افراد می‌تواند سرنوشت آنان را تغییر دهد.

او درباره چهار گروه مزبور اضافه کرد: گروه اول صرفا به فکر استخدام در سازمان‌ها و دستگاه‌ها هستند و کسانی‌اند که خود را در موقعیت بسته قرار داده و فضای رشد اقتصادی خود را محدود می‌بینند. این افراد، علاوه بر اینکه در بحران‌های اقتصادی بسیار آسیب‌پذیر هستند، بیشترین مالیات را قبل از اینکه حقوق بگیرند، می‌پردازند. گروه دوم، خویش‌فرمایان هستند که برای خود، کار می‌کنند، درآمد خوبی دارند، اما درآمد شان وابسته به حضور فیزیکی آنهاست. اکثرا تحصیل کرده و متخصص هستند. گروه سوه افرادی هستند که دست به ریسک‌های بزرگ می‌زنند و تمایل دارند از افراد باهوش و مستعد برای انجام کار‌های خود استفاده کنند. این گروه، مدیران شایسته را در خود جای داده است. درنهایت گروه چهارم افراد خاصی هستند که با برنامه‌ریزی و آینده نگری، سرمایه‌گذاری کرده و نفع مالی و اقتصادی وسیعی به جامعه می‌رسانند. آن‌ها هرگز  برای پول کار نمی‌کنند، بلکه کاری می‌کنند که پول برایشان کار کند. به راحتی، سرمایه‌گذار جذب می‌کنند و از آزادی مالی مناسبی برخوردارند.

او در این نشست که به صورت تئوری و عملی برگزار شد، هوش‌ مالی را ظرفیتی دانست که می‌تواند مشکلات مالی افراد را حل کند. او تصریح کرد: هوش مالی، بخشی از هوش انسان است که قادر است موضوعات مربوط به مسائل مالی را شناسایی و سپس رفع کند.

طاهریان، اراده تغییر گروه در افزایش توان مالی را بستگی به خود افراد دانست و اظهار داشت: در مواقعی که جامعه دچار بحران‌های اقتصادی بیشتر می‌شود اغلب افراد از هزینه‌های خود می‌کاهند در صورتی که این روش تا جایی کاربرد دارد که بنیان خانواده و شخصیت افراد دستخوش مشکلات روحی و روانی نشود و بهترین مسیر، پیگیری فرصت‌های جدید برای یافتن راه‌های کسب درآمد‌های مالی جدید است و هر کس از این طریق می‌تواند علاوه بر حفظ موقعیت خود، میزان تعاملاتش با دیگران را افزایش دهد.

 او افزود: آشنایی با روش‌های برداشت سرمایه، تنوع سرمایه‌گذاری، آشنایی با مفاهیم بازار مالی و پولی همچون سهام، وام و بورس و نیز استفاده به موقع از تکنیک‌های واسپاری مالی و کاری، از جمله نتایج توجه به اهمیت هوش مالی بوده که می‌تواند قدرت تحرک و مانور افراد را در امور پولی و اقتصادی افزایش دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز