خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران؛

سرمایه گذاری ستاد اجرایی فرمان امام در کارخانه نساجی قائمشهر

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۶۳۰

فاهمنامه رسمی احیای کارخانه نساجی به امضای رئیس ستاد اجرایی فرمان امام و مسئولان مربوطه رسید .

به گزارش ایلنا، احمد حسین زادگان استاندار مازندران در بازدید از کارخانه نساجی قائمشهر اظهار داشت: بر اساس پیشنهاد مدیرعامل کارخانه نساجی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در فاز نخست ۱۷ میلیارد تومان در این کارخانه سرمایه گذاری می کند. احساس می‌کنم برای این کارخانه هزینه بیشتری نیاز است.

وی تاکید کرد: ورود ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای احیای کارخانه نساجی مازندران امید را در دل کارگران این کارخانه زنده کرده است و به طور قطع مردم مازندران و قائمشهر قدردان این حمایت خواهند بود.

در نشستی که پس از بازدید از کارخانه نساجی انجام شد، تفاهمنامه رسمی احیای کارخانه نساجی به امضای رییس ستاد اجرایی فرمان امام و مسئولان مربوطه رسید و اولین چک ستاد هم برای بازسازی و احیای کارخانه نساجی صادر شد.

کارخانه نساجی قائمشهر که با نام نساجی مازندران هم شناخته می‌شود، از نخستین واحدهای صنعتی بزرگ کشور محسوب می‌شد که کلنگ آن در سال ۱۳۰۷ در زمینی به زمین زده شد سال ۱۳۱۳ به بهره برداری رسید. بعدها تعداد کارخانه نساجی در قائمشهر به سه واحد رسید تا چرخه ریسندگی کامل شود.

گذشت زمان و تغییر زمانه از کاهش کشت پنبه در مازندران گرفته تا فرسودگی ماشین آلات و سنگینی بوروکراسی ناشی از مالکیت دولتی سبب شد تا مشکلات کارخانه‌های نساجی از سال ۷۲ با واگذاری آن به بانک ملی آن هم با هدف حل معضلات ناشی از مالکیت دولتی نمود بیرونی پیدا کند.

مشکلات واحدهای باقی مانده نساجی قائمشهر از دهه ۸۰ با واگذاری‌های مختلف و نسخه‌هایی که با تغییر هر دولت، وزیر و استاندار پیچیده می‌شد، به کلاف سردرگم تبدیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز