خبرگزاری کار ایران

کاظمی:

رئیس‌جمهور گزارش شفافی از گروه‌های هدف یارانه معیشتی ارائه دهد

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۵۳۰

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس از رئیس جمهور خواست ضمن ارائه گزارشی شفاف از اجرای مدیریت مصرف سوخت، گروه‌های هدف یارانه معیشتی را اعلام کند.

به گزارش ایلنا، سیدحمیدرضا کاظمی در نشست علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه، 18 آذر ماه) مجلس شورای اسلامی در  نطق میان دستور، گفت: جهانخواران تیرشان به سنگ خواهد خورد، ما از پیروان ولایت و امامت هستیم و مقاومت را از پیامر عظیم شأن اسلام و امامان معصوم(ص) و حضرت روح الله و ولایت و امامت حی و حاضر حضرت سید علی خامنه ای آموخته ایم، عقب نشینی و تسلیم در قاموس ما معنا ندارد.

نماینده مردم پلدختر در مجلس ادامه داد:  ضمن تشکر از اقدامات جدی ریاست قوه قضاییه در مبارزه با فساد درخواست استمرار این حرکت انقلابی را دارم، تشکر از مردم نجیب و ولایت مدار حوزه انتخابیه پل دختر و معمولان که در اغتشاشات اخیر با متانت، صبر و با حضور پرشور انقلابی مانند همیشه در صحنه های مختلف حضور داشته و در این صحنه ولایت مداری خود را نشان داده و اغتشاش و تخریب اموال عمومی که با هدایت بیگانگان انجام گرفت را محکوم کردند.

وی بیان داشت:  وظیفه دارم از مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی، نیروهای نظامی اعم از سپاه پاسداران، ارتش و نیروی انتظامی و کلیه مسئولین دولتی در سطح ملی و استانی و استانداران لرستان که در سیل فروردین زحمات بسیار زیادی کشیدند، تشکر ویژه کنم.

عضو فراکسیون ولایی درمجلس به رئیس جمهور تذکر داد و گفت: با وجود اینکه دولت مدعی است که کمک معیشتی به 60 میلیون نفر از مردم ایران پرداخت شده است با بررسی در حوزه انتخابیه اینجانب به نظر نمی رسد این گونه باشد انتظار می رود گزارشی شفاف به مجلس و مردم بدهد و گروه های هدف این طرح کاملا مشخص شود.

این نماینده مجلس خطاب به وزیر جهادکشاورزی تذکر داد و بیان داشت: در سیل فروردین 98 به مزارع، باغات، تجهیزات و تاسیسات 6 هزار و 80 نفر از کشاورزان و زیر ساخت های کشاورزی پل دختر و معمولان خسارت وارد شده است که با گذشت حدود 9 ماه متاسفانه تا کنون بخش عمدهای از این خسارات پرداخت نشده و برای زمینهای کشاورزی و تجهیزاتی که کاملا از بین رفته و زیر ساخت های کشاورزی هیچ اقدامی انجام نشده است، انتظار می رود هر چه سریعتر نسبت به پرداخت خسارت کشاورزان و زیر ساخت کشاورزی اقدام شود.

نماینده مردم پلدختر در مجلس گفت: با توجه به شرایط توپوگرافی حوزه انتخابیه ام جهت مهار روان آب ها درخواست  اجرای طرح های آب خیزداری را دارم. ایستگاه های پمپاژ آب رسانی به زمین های کشاورزی رنگین بان، زیودار، اَفرینه، ولی عصر که بر اثر سیل از بین رفته اند و تا کنون برای بازسازی آنها اقدام نشده است درخواست تسریع در بازسازی ها را داریم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها اظهار داشت: وزیر راه و شهرسازی، سیل باعث از بین رفتن بخش زیادی از راه های اصلی پل دختر و راه ها و پل های روستایی شده است، متاسفانه با گذشت بیش از 9 ماه از سیل، پل های روستایی هنوز نسب نشده است. وزارتخانه بازسازی مسیر پل دختر را به 4 قطعه تقسیم کرده و قطعه اول به قرارگاه خاتم انبیا واگذار شد اما برای قطعات دیگر اقدامی انجام نشده است، با توجه به اینکه روزانه تلفات جاده ای بسیاری دارد، زندگی مردم به مخاطره افتاده و یکی از مسیرهای ترانزیتی کشور است درخواست تسریع در اجرا و بازسازی این جاده را دارم.

کاظمی در بخش دیگر نطق میان دستور خود گفت: طراحی راه آهن مسیر خرم آباد-پل دختر- اندیمشک به پایان رسیده و در سفر وزیر راه به استان لرستان دستور اجرایی کردن یک قطعه از آن صادر شده است درخواست اجرایی شدن آن را دارم.

وی افزود: در سیل فروردین 98، به بیش از 10 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی شهرستان پل  دختر و بخش معمولان خسارت وارد شده ضمن تشکر از همه دست اندرکاران، هنوز واحدهای تخریبی، حریم رودخانه و جانمایی بعضی از واحدهای شهری و روستایی با مشکلات عدیده روبه رو هستند. با توجه به رسیدن فصل سرما و بارندگی درخواست تسریع حل مشکلات را دارم.

عضو فراکسیون ولایی درمجلس عنوان کرد: وزیر نیرو، با گذشت نزدیک 9 ماه از سیل فروردین و رسیدن فصل بارندگی، جاری شدن سیلاب و روان آب ها، باعث نگرانی مردم است چراکه هنوز در زمینه مهار سیلاب کاری  انجام نشده درخواست تسریع در اجرای کردن سد ها مختلف را دارم. در خواست تسریع  اجرایی کردن دیوارهای حفاظتی شهرهای پل دختر و بخش معمولان و روستاهای حاشیه رودخانه و لای روبی رودخانه را دارم، سه ایستگاه پمپاژ آبرسانی زمین های کشاورزی بر اثر سیل از بین رفته و برای بازسازی آنها اقدامی نشده درخواست تسریع بازسازی این پروژه ها را دارم.

این نماینده مجلس خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سیل فروردین 98 به بیش از 900 واحد صنفی و 700 خودرو خسارت وارد کرده و باعث مشکلات جدی برای مردم و اصناف شده است اما با وجود مکاتبات و پیگیری های متعدد در خصوص کمک به اصناف و خودورها هیچگونه کمکی انجام نشده و باعث نارضایتی مردم شده، درخواست تصمیم گیری سریع و کمک به این قشر آسیب دیده از سیل را دارم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در تذکری به وزیر نفت بیان کرد: با توجه به مشکلات متعدد و پیگیریهای انجام شده و با وجود برنامه های دولت برای گازرسانی به مناطق روستایی برای جلوگیری از مهاجرت و نابودی منابع طبیعی متاسفانه بیش از 80 روستا از حوزه انتخابیه بنده فاقد گاز هستند در خواست تسریع در گازرسانی به این مناطق دارم، انتظار دارم وزیر کشور به عنوان رئیس قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده توجه ویژه ای به مناطق سیل زده در بخش های مختلف داشته باشد، از بانک مرکزی و سایر بانک ها درخواست می کنم نسبت به استمهال وام های مناطق سیل زده اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز