خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون انجمن‌های کارگران ساختمانی استان خوزستان:

ترافیک پالایش بیمه‌ای انجمن‌های صنفی با آغاز مهاجرت کارگران ساختمانی در فصول سرد به جنوب/ ۳۲ هزار نفر در خوزستان در لیست انتظار بیمه هستند

asdasd
کد خبر : ۸۴۳۹۱۱

سیدرضا هاشمی گفت: اختصاص سهمیه بیمه برای کارگران ساختمانی این استان نزدیک به یک سال است که به فراموشی سپرده شده؛ درحالیکه تعداد ۳۲ هزار کارگر ساختمانی و بومی استان در لیست انتظار برای بیمه به سر می‌برند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدرضا هاشمی (رئیس کانون انجمن‌های کارگران ساختمانی استان خوزستان) با اشاره به اینکه استان خوزستان یکی از قطب‌های جامعه کارگری در سطح کشور است، اظهار داشت: انتظار می‌رفت مسئولان نظر مساعدتری به کارگران این استان داشته باشند چراکه خوزستان به خاطر شرایط آب و هوایی در فصول سرد سال پذیرای تعداد کثیری از کارگران ساختمانی استان‌های دیگر هست. همکاران بسیاری که جویای کار هستند به شهرهای مختلف این استان عزیمت می‌کنند. اکثر آن‌ها به دفاتر انجمن‌های صنفی برای خدمات بیمه‌ای مراجعه دارند که باعث بروز مشکل در بحث سهمیه بیمه کارگران ساختمانی و ایجاد ترافیک بزرگی در بحث پالایش می‌شود و با کمبود سهمیه مواجه می‌شویم.

رئیس انجمن کارگران ساختمانی خرمشهر و کانون استان خاطرنشان کرد: اختصاص سهمیه بیمه برای کارگران ساختمانی این استان نزدیک به یک سال است که به فراموشی سپرده شده؛ درحالیکه تعداد ۳۲ هزار کارگر ساختمانی و بومی استان در لیست انتظار برای بیمه به سر می‌برند.

هاشمی گفت: علیرغم پیگیری‌های مقامات استانی سازمان تأمین اجتماعی و کانون مربوطه متأسفانه هیچگونه اقدامی از سوی سازمان تامین اجتماعی کشور جهت اختصاص سهمیه تاکنون صورت نپذیرفته است. درحالی که در تاریخ ۱۳۹۸/۵/۶براساس نامه شماره ۵۰۱۱/۹۸۱۷۱۷ سازمان تامین اجتماعی و دستور مدیرعامل سازمان مبنی بر اینکه کلیه شعب استان‌ می‌توانند مطابق دستورالعمل مذکور بجای کارگران ساختمانی که به هر دلیلی بیمه آن‌ها مختومه شده، افراد دیگری جایگزین کنند.

او ادامه داد: تاکنون درخوزستان باتوجه به اینکه نزدیک به  یک‌سال است هیچ سهمیه‌ای اعلام نشده، متاسفانه جایگزین کارگران ساختمانی که بیمه آن‌ها مختومه شده هم صورت نپذیرفته است. تعداد این افراد بیش از ۸ هزار نفر است. ما هر روزه شاهد اعتراض کارگران ساختمانی که در لیست انتظار بیمه به سر می‌برند، هستیم.

سربازرس سامانه رفاهی استان خوزستان گفت: انجمن‌های صنفی در امر شناسایی و پالایش کارگران واقعی ساختمان به عنوان بازوان سازمان تامین اجتماعی فعالیت می‌کنند و اطلاعات تمامی متقاضیان این نوع بیمه ‌را بعد از بررسی میدانی و ثبت گزارش درسامانه برای شعب سازمان ارسال می‌کنند.

وی در پایان از ریاست محترم کانون کشوری و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی خواست که این مسئله را در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز