خبرگزاری کار ایران

نامه رئیس سازمان نظام پرستاری به معاون درمان وزارت بهداشت؛

اشتغال نیروهای ماما در بخش NICU غیرکارشناسی شده است/ چرا از مجموعه‌های پرستاری نظر تخصصی گرفته نمی‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۸۴۳۰۸۲

رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور، طی نامه‌ای اعتراض خود را به معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص اشتغال نیروهای ماما در بخش NICU، طی نامه‌ای با قید آنی - آنی اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، میرزابیگی رییس کل (رئیس  کل سازمان نظام پرستاری کشور) طی نامه‌ای اعتراض خود را به معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص اشتغال نیروهای ماما در بخش NICU  اعلام کرد.

در این نامه آمده است: محتوای نامه ۲۲۳۱۶/۴۰۰/د مورخ ۹۸/۹/۱۳  آن معاونت محترم در رابطه با اشتغال به کار نیروی ماما در بخش‌های NICU را  رویت کردم و باعث تاسف و تعجب  فراوان گردید. از معاون درمان یک وزارت که خود سال‌ها ریاست یک دانشگاه را برعهده داشته است، امضای چنین نامه غیرکارشناسی شده‌ای، بسیار بعید به نظر می‌رسد.  

در این نامه درباره دلایل انتقادات نیروهای ماما می‌خوانیم:

۱_بخش NICU (بخش مراقبت ویژه نوزادان) یکی از بخش های تخصصی و به عبارت کاملتر فوق تخصصی است و بچه‌ها در این بخشها به امانت سپرده می‌شود که مراقبتی مضاعف؛ تخصصی و فوق العاده علمی‌ای می‌طلبد. 

۲- در همه جای دنیا و از جمله کشور خودمان برای اینگونه بخش‌ها علاوه بر داشتن نیروی کارشناس تخصصی، کارشناس ارشد ویژه نیز تربیت و به کار گیری می شود.

۳- آموزش همکاران محترم ماما فقط مختص دوران بارداری و زایمان بانوان و مسایل ویژه زنان و مادران است و هیچ تخصصی در حوزه مراقبت‌های پرستاری و مراقبت‌های ویژه ندارند، چه برسد به آنکه در بخش‌های بسیار پیچیده‌ای چون NICU بتوانند خدمات ومراقبت‌های پرستاری ارائه دهند.  

۴-در متن نامه خود به نام‌های مدیران کل محترمی اشاره کردید که هیچکدام از این حوزه‌ها،  نه تخصصی در امر پرستاری و مراقبت و نه درامر نیروی انسانی ندارند. 

چگونه در امر به این مهمی (نیروی انسانی بخش‌های ویژه ) از نظر تخصصی  معاونت توسعه و ادارات کل محترم منابع انسانی، تحول اداری و از نظرات تخصصی معاونت پرستاری و ادارات کل تخصصی مربوطه  درهمان وزارت هیچ نظری خواسته یا مبنای چنین تصمیمی اعلام نشده است؟!

۵-  معمولا برای اینگونه تصمیمات محافل علمی وتخصصی مربوطه باید نظر بدهند. بفرمایید نظر کارشناسی کدام مجموعه دولتی یا غیردولتی پرستاری  از دانشکده‌های پرستاری گرفته تا انجمن‌های علمی؛ سازمان نظام پرستاری یا... پشتوانه این تصمیم و نامه جنابعالی است؟

در ادامه این نامه تاکید شده است: بنابراین سازمان نظام پرستاری به عنوان نهاد قانونی و فراگیر حرفه‌ای پرستاری و مدافع حقوق مردم و بیماران و تمامی نهادهای پرستاری، صریحاً مخالفت خود را  با این امر اعلام می‌دارند و به جنابعالی توصیه و تاکید می‌شود، سریعاً نامه مربوطه را «کان لم یکن »تلقی فرمایید، چون جان فرزندان این مردم نجیب و این سرزمین عزیز مهم‌تر از آن است که  با ساده سازی مسأله به این مهمی  وارائه راه حل مشکل‌زا؛ آنهم به دلایل عذرهای بدتر از گناه وجه المصالحه تصمیمات غیرکارشناسی قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز