خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس هشدار داد؛

احتمال موکول شدن طرح رتبه‌بندی معلمان به مجلس بعد

asdasd
کد خبر : ۸۴۳۰۳۰

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد که اگر قرار باشد مجلس طرح رتبه‌بندی معلمان را بررسی کند، ممکن است این طرح به مجلس بعدی کشیده شود.

به گزارش ایلنا به نقل از خانه ملت، محمد بیرانوندی درباره نحوه اجرای نظام رتبه‌بندی و لزوم ارائه لایحه‌ای در این زمینه به مجلس، اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه قید شده که لایحه رتبه‌بندی باید به مجلس ارائه شود و به تعبیر دولت رتبه‌بندی در لایحه بودجه سالانه گنجانده شده است.

او با بیان اینکه تاکنون تبلیغات رسانه‌ای گسترده‌ای از سوی دولت در زمینه اجرای رتبه بندی معلمان صورت گرفته و معلمان سال‌هاست که منتظر اجرای این هستند، افزود: هرچند با ارائه لایحه جداگانه نظام رتبه‌بندی معلمان به مجلس اجرای طرح شفاف‌تر خواهد شد، ولی ارائه لایحه و بررسی آن در مجلس زمان بر است و به اعتقاد من نباید بیش از این معلمان را منتظر گذاشت.

این نماینده مجلس درباره اصرار برخی از نمایندگان برای ارائه لایحه رتبه‌بندی به مجلس پیش از اجرای آن، گفت: علت اصرار این است که پیشینه ذهنی خوبی از اجرای نظام رتبه بندی وجود ندارد؛ چندی قبل که عنوان شد فاز نخست نظام رتبه بندی اجرا می‌شود، فقط مبلغی به عنوان «کمک معیشتی» به همه معلمان پرداخت شد که حتی عنوان آن را هم نمی‌توان رتبه بندی گذاشت، بنابراین به همین دلیل نمایندگان بر ارائه لایحه به مجلس اصرار می‌ورزند تا بتوانند بر آن نظارت داشته باشند.

بیرانوندی تاکید کرد: کار اصولی برای اجرای نظام رتبه بندی این است که این لایحه از کانال مجلس چکش کاری و محکم شود ولی به دلیل انتظار طولانی مدتی که در معلمان ایجاد شده در مقطع کنونی مصلحت این است که دولت مستقلا عمل کند البته شیوه نامه اجرایی این قانون با نظر نمایندگان تهیه شود.

او اضافه کرد: از سوی دیگر با توجه به اینکه مجلس دهم در ماه‌های پایانی کار خود به سر می‎‌برد، ممکن است فرصت کافی برای بررسی لایحه مذکور را نداشته باشد و این مهم به مجلس آینده موکول و به طور کلی سرنوشت مبهمی در انتظار نظام رتبه‌بندی باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز