خبرگزاری کار ایران

ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری جهاد روشنایی

asdasd
کد خبر : ۸۴۲۳۵۵

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک ایجاد 20هزار نیروگاه خورشیدی با ظرفیت پنج کیلو وات (جهاد روشنایی) خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از صندوق کارآفرینی امید، اصغر نوراله‌زاده اظهار داشت: تفاهم‌نامه طرح جهاد روشنایی بین صندوق کارآفرینی امید، سازمان برنامه و بودجه، بسیج مستضعفین، کمیته امداد امام(ره) و صندوق کارآفرین امید امضا شد و پیش‌بینی شده است با اجرای این طرح 20هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شود.

وی افزود: براساس این تفاهم‌نامه، 350 میلیون ریال به ازاء هر واحد نیروگاه خورشیدی توسط صندوق کارآفرینی امید از محل قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با نرخ سود 4 و 6 درصد در مناطق مرزی و غیرمرزی پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: این نیروگاه‌های مقیاس کوچک، برای خانواده‌های نیازمند در مناطق محروم ایجاد می‌شود و از جمله اهداف این طرح ایجاد اشتغال و توانمند کردن اقتصاد خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی است.

نوراله‌زاده با اشاره به اجرای این طرح در دو مرحله گفت: در فاز نخست 6هزار واحد نیروگاهی و در فاز دوم 14هزار واحد نیروگاهی راه‌اندازی خواهند شد.

وی درخصوص مشمولان دریافت تسهیلات صندوق کارآفرینی امید عنوان نمود: بر اساس این تفاهم‌نامه 14هزار نفر از کمیته امداد امام خمینی و 6هزار نفر از سوی سازمان بهزیستی برای دریافت این تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید معرفی خواهند شد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی افزود: سازمان بهزیستی برای آموزش و توانمندسازی افراد اعلام آمادگی کرده است و برای تولید این نیروگاه‌های مقیاس کوچک، از تولیدکنندگان داخلی مانند مپنا استفاده می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز