خبرگزاری کار ایران

غریب پور:

کمیته ایمنی معادن تشکیل می‌شود/ برنامه برای کاهش حوادث در معادن واگذار شده

asdasd
کد خبر : ۸۴۲۲۷۱

رئیس هیات عامل ایمیدرو، گفت: به زودی کمیته ایمنی معادن را تشکیل می‌دهیم تا برای کاهش حوادث معادن واگذار شده، برنامه‌های لازم تدوین شود.

به گزارش ایلنا به نقل از ایمیدرو، «خداداد غریب پور» در جلسه شورای معاونان ایمیدرو، گفت: یکی از اولویت‌های ما در کنار مسئولیت‌های اجتماعی، توجه به ایمنی، بهداشت و محیط زیست معادن است. حوزه یاد شده در شرکت‌های تابعه ایمیدرو، حیاتی بوده و ضروری است تا مسئولان این بخش، با برنامه‌ریزی، مدیریت مستمر، آموزش و انتخاب افراد متخصص، آسیب‌ها را به حداقل ممکن کاهش دهند.

وی افزود: به زودی کمیته ایمنی معادن را تشکیل می‌دهیم تا برای کاهش حوادث معادن واگذار شده، برنامه‌های لازم تدوین شود.

غریب پور گفت: طرح اسیدسولفوریک مس سرچشمه با 110 میلیون دلار سرمایه‌گذاری، یک طرح کاملا زیست محیطی بوده که اخیرا توسط رئیس جمهور در کرمان افتتاح شد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو درباره واگذاری امور بهداشت، ایمنی و محیط زیست معادن به شرکت‌های متخصص، اظهار داشت: با توجه به تجربه‌هایی که در معادن سیرجان به دست آمده، امور فوق در معادن قابل واگذاری، به شرکت‌های متخصص سپرده خواهد شد.

غریب‌پور یادآور شد: این اقدام مانع توسعه تشکیلات می‌شود و در عین حال پیمانکاران متخصص جذب این بخش خواهند شد.

وی افزود: مدیریت‌های ایمیدرو برای افزایش امتیاز عملکرد متوسط واحدهای تابعه در این حوزه از 15 درصد فعلی به 30 درصد، حمایت‌های لازم را به عمل می‌آورند.

امیر ولدخانی، مدیر ایمنی بهداشت، محیط زیست و انرژی ایمیدرو در این جلسه با بیان اینکه سامانه آماری HSEE ایمیدرو در سال 82 راه‌اندازی شد، گفت: این سامانه، تنها سامانه فعال در این حوزه است که تاکنون در آن، کارهای بزرگی انجام شده است.

وی افزود: در سامانه ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی، کارهای اولیه آمارگیری را انجام می‌دهیم و براساس این اطلاعات و سیاستگذاری، برنامه‌ها را پیش می‌بریم.

ولدخانی تصریح کرد: طبق برنامه ممیزی عملکرد اچ اس ایی ایی ایمیدرو طی سال 97، حدود 7.22 درصد واحدها خوب، 46.34 درصد واحدها متوسط، 39 درصد واحدهای ضعیف و 7.32 درصد واحدها خیلی ضعیف بوده‌اند.

وی ادامه داد: بررسی واحدها از نظر اچ اس ایی ایی طی 3 سال گذشته، نشان می‌دهد که در سطح متوسط، رشد بسیار مطلوبی داشتیم. این حاکی از بهبود عملکرد اچ اس ایی ایی در ساختار سازمانی و مدیریت این مجموعه بوده است.

مدیر ایمنی بهداشت، محیط زیست و انرژی ایمیدرو خاطرنشان کرد: در بخش ضعیف و خیلی ضعیف نیز بهبود داشته‌ایم؛ به این معنا که از ضعیف به سمت متوسط رشد کرده‌ایم.

وی ادامه داد: هدفگذاری افزایش سالانه 15 درصد رشد امتیاز عملکرد متوسط داشته‌ایم که در سال 97 نسبت به سال 96، 205 امتیاز داشتیم که رشد بالاتر از 15 درصد اتفاق افتاده است.

ولدخانی گفت: مدارک تحصیلی کارکنان اچ اس ایی ایی در شرکت‌های تابعه، حدود 54 درصد کارشناسی و بالاتر و بقیه زیر کارشناسی بوده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز