خبرگزاری کار ایران

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

تعاونی‌های معلولان و زنان سرپرست خانوار نیازمند رسیدگی است

asdasd
کد خبر : ۸۴۲۲۱۱

محمد کبیری از لزوم توجه و رسیدگی به تعاونی‌های معلولان خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد کبیری (معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در حاشیه بازدید از تعاونی معلولین گفت: از روز نخست حضور در معاونت تعاون برای تلاش داشتم برای دو قشر کار ویژه‌ای انجام دهم نخست توان‌یابان عزیز و دوم زنان سرپرست خانوار. در همین راستا تقویت و تغذیه تعاونی‌های توان‌یاب را در اولویت برنامه‌های بخش تعاون قرار دادیم.

کبیری ادامه داد: تاکنون 9هزار و 584 نفر توانیاب در تعاونی‌ها عضویت دارند که ما در تلاشیم با افزایش تسهیلات این تعاونی‌ها امکان حضور تعداد بیشتری از عزیزان توانیاب را در تعاونی‌ها فراهم کنیم.

معاون تعاون وزارت کار با بیان اینکه برای شکل‌گیری، تقویت و توانمندسازی این تعاونی‌ها گام‌هایی برداشته شد ادامه داد: به عنوان مثال کمک‌های فنی و اعتباری بودجه‌ای به منظور بهسازی و نوین سازی تجیهزات مورد نیاز این تعاونی‌ها را در اولویت جذب بودجه قرار دادیم و امسال برای اولین بار این بودجه از محل کمک‌های سه دهک اول درآمدی جامعه از ردیف شکل‌گیری و توانمندسازی تعاونی‌ها به استان‌ها ابلاغ شد.

کبیری افزود: امیدواریم بتوانیم پرداخت این تسهیلات را به نحو احسنت انجام بدهیم. به همین منظور تفاهم چهارجانبه معاونت تعاون با سازمان بهزیستی و بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون با هدف ایجاد زمینه‌های همکاری برای تشکیل و تغذیه تعاونی‌های متشکل از افراد توان‌یاب برای ارتقای توان علمی، مهارتی و توانمندسازی این افراد و صیانت از اشتغال آن‌ها منعقد کردیم.

وی ادامه داد: اولین قدم اجرایی این‌تفاهم نامه امروز محقق شد و توانستیم 300 میلیون تومان در اختیار تعاونی فتح جم برای بهسازی فضای کسب وکار و تقویت اشتغال 120 نفره آن قرار دهیم.

معاونت امور تعاون وزارت کار با اشاره به مشکلات پیش روی توان‌یابان برای حضور موثر در جامعه افزود: امیدواریم این منابع محدود بتواند بخشی از تقاضای درست و البته بزرگ جامعه توان‌یابان را پوشش دهد. تا بتوانیم از طریق تعاونی‌ها زمینه اشتغال پایدار توان‌یابان را فراهم کنیم تا زمینه رفع تبعیض حضور موثر توان‌یابان در جامعه را فراهم کنیم.

کبیری در پایان تاکید کرد: رویکرد جدید معاونت تعاون تمرکز بر این دارد که بتواند حمایتی از این نوع تعاونی‌ها به منظور توسعه و تقویت آن‌ها داشته باشد و امیدواریم سال آینده شاهد اتفاقات بهتری در این حوزه باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز