خبرگزاری کار ایران

برنامه توسعه صنعتی و معدنی 12 استان محروم و کمتر برخوردار تدوین شد/ کاهش نابرابری و اشتغال‌زایی مهم‌ترین محورها

asdasd
کد خبر : ۸۴۱۹۵۱

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برنامه توسعه صنعتی، معدنی و تجاری 12 استان محروم و کمتر برخوردار نهایی و ابلاغ شد.

به گزارش ایلنا، سعید زرندی در جلسه بررسی سند توسعه سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و اردبیل که به صورت مجزا و با حضور استاندار، مدیران استانی و مدیران سازمان‌های تابعه وزارتخانه برگزار شد، افزود: ایجاد توازن، کاهش نابرابری، توسعه یکپارچه منطقه‌ای، اشتغال‌زایی و توسعه صنعتی و اقتصادی مهمترین ضرورت تدوین سند مناطق محروم و کمتر برخوردار می‌باشد.

وی تأکید کرد: در این 12 استان محروم و کمتر برخوردار مزیت‌هایی همچون منابع معدنی و طبیعی، هم‌مرزی با کشورهای همسایه، کمی آلودگی‌های محیط‌زیست، وجود زمین‌های مناسب جهت انجام فعالیت‌های اقتصادی وجود دارد، که این قابلیت ها در تدوین سند لحاظ شده است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در این سند، شش برنامه اصلی شامل، طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی و معدنی، فعالیت‌های معدنی و زمین‌شناسی، تکمیل زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، احیا واحدهای راکد و نیمه فعال، طرح‌های سرمایه‌گذاری جدید و بازرگانی آمده است.

زرندی تأکید کرد: این سند، برنامه عملیاتی و اجرایی همه سازمان‌های زیرمجموعه وزارتخانه در این 12 استان است.

وی گفت: استانداران و مدیران استانی تمام تلاش خود را برای اجرایی شدن و رفع موانع این برنامه به‌کار ببرند.

زرندی همچنین گفت: در این برنامه الزامات اجرایی شدن و اقدامات لازم برای رفع موانع لحاظ شده است.

زرندی گفت: راهبردهای توسعه مناطق محروم و کمتر برخوردار با در نظر گرفتن آمایش صنعتی، معدنی و تجاری رعایت اولویت‌ها و اصلاح زیرساخت‌ها و تکمیل حلقه‌های مفقود زنجیره تولید استانی و ملی تهیه شد.

بنابراین گزارش، در این جلسات ضمن بررسی سند سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و اردبیل ،سازمان‌های تابعه وزارتخانه گزارشی از نحوه اجرای طرح‌ها ارائه دادند.

در این جلسه، استانداران نقطه‌نظرات خود را در خصوص برنامه توسعه صنعتی، معدنی و تجاری استان‌های خود تشریح کردند.

همچنین در این جلسه مقرر شد، جلسات پایش و رصد طرح ها و برنامه ها بطور منظم برگزار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز