خبرگزاری کار ایران

کبیر:

حفاظت از منابع مالی مردم در بیمه‌ها رصد شود/ باید درستی هزینه شدن اعتبارات ثابت شود

asdasd
کد خبر : ۸۴۱۸۷۰

مدیرعامل سابق سازمان بیمه سلامت، گفت: در بیمه باید ابزاری طراحی شود تا حفاظت از منابع مالی مردم رصد شود؛ همچنین باید مشخص شود که آیا اعتبارات به درستی هزینه می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان بیمه سلامت، محمدجواد کبیر به مناسبت روز جهانی بیمه، درخصوص لزوم اجرایی شدن پروژه‌هایی نظیر نسخه‌نویسی الکترونیکی و رسیدگی الکترونیکی به اسناد بستری، گفت: هر توسعه ای در نظام مدیریت داده ها و بهره گیری از فناوری اطلاعات قابل دفاع و تقدیر است، اما باید برای ایجاد هر نرم افزاری سهم افزار آن برنامه در کشور مورد توجه قرار گیرد، به عبارتی یعنی درنرم افزار مربوطه باید مشخص شود چه سهمی برای چه بخشی اجرایی خواهد شد.

 مدیرعامل سابق سازمان بیمه سلامت، با تاکید بر اینکه معیارها و چارچوب‌ها در اجرای هر برنامه الکترونیکی باید مشخص شود، افزود: در بسیاری از شرایط نرم‌افزارها طراحی می‌شود، اما استفاده‌های آن مشخص نیست، مشکل حال حاضر دربحث نظام بیمه تولید نرم افزار بدون توجه به اصلاحات و نبود تطابق با اهداف است؛ بیمه باید به سمت تولید وب سرویس برود و تولید نرم افزار باید به وزارت بهداشت و درمان واگذار شود.

وی تصریح کرد: ابزارهای ساخته شده توسط بیمه، به دلیل عدم دراختیار داشتن اعتبار و منابع، سقف کارآمدی مشخصی دارد، یعنی به میزان اعتبارات موجود بیمه رفتارسازی می‌کند؛ بیمه باید برای خرید خدمات، جریان خود پالایی را در مراجعات بیمار لمس کند، به عنوان مثال هر فردی باید با رضایت‌مندی و دریافت پاسخ مناسب بی‌دلیل به مرکز درمانی مراجعه نکند.

کبیر اظهار داشت: درخصوص چیستی و چرایی نرم افزارهای بیمه باید به سمتی حرکت کرد که تمام جوانب آن برای استفاده مشخص شود، ضمن اینکه خروجی هر نرم‌افزاری باید به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد، در بیمه باید ابزاری طراحی شود تا حقوق سلامت بیماران و حفاظت از منابع مالی مردم رصد شود؛ همچنین باید مشخص شود که آیا اعتبارات به درستی هزینه می‌شود.

 مدیرعامل سابق سازمان بیمه سلامت گفت: توجه به مواردی نظیر رویکرد حمایتی، حفاظتی و اجتماعی می‌تواند، بررسی مساله کارکرد مالی بیمه را در اولویت قرار دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز