خبرگزاری کار ایران

در دوشنبه‌های فرهنگی و اجتماعی وزارت رفاه عنوان شد؛

از بخشنامه و قانون، انتظار شادی و نشاط نداشته باشید

asdasd
کد خبر : ۸۴۱۷۴۱

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران گفت: تمام لوازم زندگی باید درخدمت آسایش انسان قرار گیرد، طوری که رفاه باید منجر به «به زیستن و آرامش» شود.

 به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سیدحسن موسوی چلک در نشست دوشنبه‌های فرهنگی و اجتماعی که به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، با اشاره به نتایج نظرسنجی «ایسپا» بر این نکته تاکید کرد که افراد باید به فکر حال خودشان باشند و هرکس می‌بایست در جهت بهتر شدن حال خود تلاش کند. از بخشنامه و قانون، انتظار شادی و نشاط نداشته باشید.   

او افزود: منظور از رابطه انسانی، رابطه‌ای است که لذت بخش باشد و روحیه و انرژی انسان را تقویت کند تا بتواند این انرژی را به دیگران منتقل کند.

موسوی پس از اشاره به آمار تکان دهنده مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی در کشور، از آزار سالمندان به عنوان یکی از شاخص‌های شناخت وضعیت حال جامعه نام برد و اظهار داشت: امروزه آزار سالمندان، سومین مورد رسیدگی اورژانس اجتماعی در کشور به شمار می‌آید و خانواده‌های ثروتمند در این مسیر از دیگر خانواده‌ها پیشی گرفته‌اند، زیرا تعداد سالمندانی که توسط اینگونه خانواده‌ها به سرای سالمندان سپرده می‌شوند چند برابر دیگران است، بنابراین رفاه واقعی صرفا با دارایی و پول تامین نمی‌شود، بلکه روابط انسانی مناسب با همدیگر، ضامن ارتقای خوشبختی و رفاه انسان‌هاست.

سخنران این نشست علمی با اشاره به اینکه اگر نتوانیم شادی را خلق کنیم ، آسیب‌های اجتماعی، جای آنها را خواهند گرفت، این مساله را یادآورشد: نگاه تک بُعدی به موضوع توسعه، جامعه را دچار مشکلات عدیده اجتماعی و فرهنگی کرده و سرمایه‌های انسانی و اجتماعی را در مسیر فرسایش قرار داده است، اما در بدترین شرایط اقتصادی هم می‌توان از مهارت «خودمراقبتی» استفاده کرد تا زندگی سالم و انسانیت، گرفتار مسائل روزمره نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز