خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز شنبه ایلنا می‌خوانید؛

مصایبِ سفر هر روزه از اسلامشهر، رباط کریم، هشتگرد، شهریار، ورامین و پرند تا تهران/دولت باید پیگیر حقوق اجتماعی کارگران در خارج از کشور باشد/۱۶ درصد از بودجه اجرای قانون معلولان واریز شد/لزوم برخورد قاطع با انجمن‌های متخلف ساختمانی

asdasd
کد خبر : ۸۴۰۳۸۲

امروز اخبار و مطالب متنوعی درباره موضوعات مختلف در سرویس کارگری ایلنا منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گزارش‌هایی درباره وضعیتِ نامناسبِ حمل و نقل کارگران حاشیه تهران و ارتباط کشاورزان با گرانی محصولات کشاورزی منتشر شد. در این روز گفت‌و‌گوهایی هم با کاظم فرج‌اللهی، بهروز مروتی و کاظم احمدیان انتشار یافت. اعتراض مربیان آموزشگاه‌های رانندگی به عدم تخصیص سهمیه بنزین، مطالبه بازنشسنتگان درباره افزایش حقوق، وضعیت پرستاران و فعالیت کارخانه صادکو از دیگر مطالب مهم منتشر شده در این روز بود.

 مصایبِ سفر هر روزه از اسلامشهر، رباط کریم، هشتگرد، شهریار، ورامین و پرند تا تهران

 کارگران هشتگرد بیش از ۴۳ درصد، کارگران پرند بیش از ۳۴ درصد، کارگران رباط کریم بیش از ۳۰ درصد و کارگران منطقه بهارستان استان تهران ۱۹ درصد، کارگران شهر جدید اندیشه و شهریار بیش از ۲۳ درصد و کارگران اسلامشهر بیش از ۱۴ درصد دستمزدشان را بابت حمل و نقل با خودروی شخصی باید هزینه کنند که کاملاً غیرمعقول است.

 کشاورزان را متهم به گرانی نکنید

وقتی یک محصول کشاورزی گران می‌شود برخی انگشت اتهام را به سمت کشاورزان می‌گیرند، حال آنکه بررسی‌ها نشان می‌دهد تولید یا عدم تولید یک محصول عامل اصلی نوسانات قیمتی آن نیست.

 دولت باید پیگیر حقوق اجتماعی کارگران در خارج از کشور باشد

 کاظم فرج‌اللهی (فعال کارگری) با بیان اینکه یکی از ابعاد مهم مهاجرت نیروی کار ایرانی مباحث مربوط به حقوق کاری و اجتماعی است، می‌گوید: نیروی کار مهاجر در خارج از کشور ممکن است مزد کمتری بگیرد و از حقوق کاری مانند بیمه محروم باشد این دولت است که از دیگر دولت‌ها باید بخواهد کارگر ایرانی را بیمه کنند و حقوق شغلی او را بپردازند.

 ۱۶ درصد از بودجه اجرای قانون معلولان واریز شد

بهروز مروتی (فعال صنفی حقوق معلولان و مدیر کمپین پیگیری حقوق افراد دارای معلولیت) از پرداخت بخشی از بودجه قانون اجرای قانون حمایت از معلولان خبر داد.

 لزوم برخورد قاطع با انجمن‌های متخلف کارگران ساختمانی

کاظم احمدیان (دبیر انجمن صنفی کارگران نقاش منطقه ۱۰ تهران) با انتقاد از عملکرد اداره کل کار و کانون کارگران ساختمانی استان تهران نسبت به تخلفات برخی انجمن‌های صنفی کارگری صنعت ساختمان گفت: در برخی دفاتر انجمن‌های صنفی صنعت ساختمان در استان تهران تخلفاتی صورت می‌گیرد که هم اداره کل کار و هم کانون کارگران ساختمانی استان تهران نسبت به این تخلفات بی‌تفاوت هستند.

 اعتراض مربیان آموزشگاه‌های رانندگی به نداشتن سهمیه بنزین

مربیان آموزشگاه‌های رانندگی از عدم دریافت سهمیه بنزین و یارانه‌ای برای پوشش هزینه‌هایی که متعاقب گرانی بنزین بر آنها تحمیل شده، گلایه‌مند هستند.

  همسان‌سازی در سال ۹۹ فراموش نشود

 بازنشستگان با اشاره به تحویل لایحه بودجه در۱۵ آذر می‌گویند نباید مطالبات بازنشستگان فراموش شود.

 پرستاران اتاق عمل، بیهوشی و اورژانس در تشکل صنفی‌شان جایی ندارند

فعالان صنفی پرستاری اعتقاد دارند که برخی اعضای شورای عالی نظام پرستاری، منافع صنفی همه پرستاران را به درستی نمایندگی نمی‌کنند؛ چه مواردی که انتصاب صورت گرفته است و چه مواردی همچون ترکیب نمایندگان انتخابی.

 فعالیت کارخانه «صادکو» با ۶۰ کارگر از سر گرفته‌ شد

 واحد تولیدی «صادکو» واقع درشهرک صنعتی شهر نکاء در شرق استان مازندران از صبح دیروز جمعه هشتم آذر ماه، فعالیت دوباره خود را با ۶۰ کارگر از سر گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز