خبرگزاری کار ایران

در نشست راست‌آزمایی پرداخت حمایت معیشتی عنوان شد؛

۴ میلیون و ۶۰۰ هزار خانوار به عدم دریافت حمایت معیشتی اعتراض کرده‌اند/ ۵۱ درصد تهرانی‌ها مشمول حمایت شدند

asdasd
کد خبر : ۸۳۹۷۸۵

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز پنجشنبه ۷ آذر ماه در نشستی با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه، راستایی‌آزمایی پرداخت یارانه حمایت معیشتی به حدود ۱۸ میلیون خانوار را برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در نشست راستایی‌آزمایی پرداخت یارانه حمایت معیشتی، «حامد شمس» رئیس مرکز روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به میزان توزیع بسته‌های حمایت معیشتی در استان‌های کشور، گفت: در برخی استان‌ها مانند سیستان و بلوچستان و سایر استان‌های محروم ۷۰ تا ۸۰ درصد خانوارها حمایت معیشتی دریافت کرده‌اند.

وی افزود: در استان تهران اما ۵۷ درصد و در شهر تهران ۵۱ درصد از خانوارها حمایت معیشتی را دریافت کرده‌اند. در کل تا امروز ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار از این حمایت بهره‌مند شده‌اند.

شمس با بیان اینکه برخی افراد دریافت حمایت معیشتی را کتمان، می‌کنند، گفت: این در حالی است که حمایت معیشتی به حسابشان واریز شده است. برخی افراد هم تصور می‌کنند اگر در محل کارشان بگویند حمایت معیشتی دریافت کرده‌اند، اضافه کارشان قطع می‌شود!

وی افزود: در مواردی هم دستور پرداخت به حساب افراد، صادر شده اما شعبه بانک مسئول پرداخت، از انجام این کار خودداری می‌ورزد. در این مورد با رئیس بانک مرکزی صحبت کردیم و خواستیم که به این موضوع رسیدگی کند؛ در غیر این صورت موارد را رسانه‌ای می‌کنیم.

«حسین میرزایی» سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان حمایت معیشتی نیز با اشاره به آخرین آمار معترضان به دریافت حمایت معیشتی گفت: تا امروز پنجشنبه هفتم آذر ماه در مجموع ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار خانوار به عدم دریافت یارانه معیشتی اعتراض کرده‌اند که حدود ۱۱ درصد از این افراد یا سرپرست خانوار نبودند یا درخواست آنها تکراری بوده است.

میرزایی با تاکید بر اینکه فرصت ثبت اعتراض به مدت ۱۰ روز اعلام شده است، گفت: البته طبق اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعلا محدودیت زمانی برای ثبت اعتراض در نظر گرفته نمی‌شود.

وی ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بنا به تقسیم کاری که در قالب طرح حمایت معیشتی در نظر گرفته شده است وظیفه شناسایی مشمولان این طرح را برعهده دارد و متناسب با شاخص‌های مختلف در آزمون وسع در پایگاه اطلاع رفاه ایرانیان، سرپرستان خانوار اولویت‌بندی می‌شوند. خانوارها از کمترین وسع مالی به ترتیب اولویت‌بندی شده‌اند و در سه مرحله طی روزهای ۲۷ و ۲۹ آبان ماه و همچنین دوم آذر ماه یارانه حمایت معیشتی را دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز