خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن صنفی کارگران نقاش منطقه ۱۰ تهران:

لزوم برخورد قاطع با انجمن‌های متخلف کارگران ساختمانی/ راه سوءاستفاده دفاتر متخلف بسته شود

asdasd
کد خبر : ۸۳۹۷۷۱

دبیر انجمن صنفی کارگران نقاش منطقه ۱۰ تهران با انتقاد از عملکرد اداره کل کار و کانون کارگران ساختمانی استان تهران نسبت به تخلفات برخی انجمن‌های صنفی کارگری صنعت ساختمان گفت: در برخی دفاتر انجمن‌های صنفی صنعت ساختمان در استان تهران تخلفاتی صورت می‌گیرد که هم اداره کل کار و هم کانون کارگران ساختمانی استان تهران نسبت به این تخلفات بی‌تفاوت هستند.

«کاظم احمدیان» در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: اداره کل کار و کانون کارگران ساختمانی استان تهران باید برای جلوگیری از سوء‌استفاده و قانون‌شکنی برخی دفاتر انجمن‌های صنفی کارگران صنعت ساختمان چاره‌اندیشی کنند.

وی با تاکید بر لزوم برخورد قاطع روسای اداره کل کار و کانون کارگران ساختمانی استان تهران با برخی دفاتر انجمن‌های صنفی متخلف که در صنعت ساختمان فعالیت دارند، ادامه داد: متخلفان باید به علت سوءاستفاده از قانون جریمه شوند یا مجوز فعالیت از آنها گرفته شود اما  متاسفانه شاهد هیچ برخوردی با آنها نیستیم.

این فعال صنفی افزود: باتوجه به اینکه انجمن‌های صنفی اساسنامه مشخصی ندارند زمینه سوءاستفاده آنها از کارگران ساختمانی فراهم است به همین دلیل برخی دفاتر به صورت غیرقانونی از کارگران ساختمانی سوءاستفاده می‌کنند و از آنها بابت بیمه و صدور کارت مهارت مبالغ غیرمتعارفی جدا از نرخ تعیین‌شده، دریافت می‌کنند و هیچ گونه رسیدی هم نمی‌دهند. این دفاتر باید بعد از شناسایی فعالیت‌شان متوقف شود چراکه عواقب این کار سبب بی‌اعتمادی کارگران و اجحاف در حق دفاتری خواهد شد که در مسیر قانونی و شفاف کار می‌کنند.

وی در ادامه بیان کرد: اگر  ادارات کار و کانون‌های کارگران ساختمانی پیش از این دستورالعمل و بخشنامه‌های دستوری در زمینه شفافیت فعالیت انجمن‌ها و حوزه وظایف آنها صادر می‌کرد، راه سوءاستفاده برخی دفاتر متخلف به صورت اصولی بسته می‌شد.

دبیر انجمن صنفی کارگران نقاش منطقه ۱۰ تهران در پایان تاکید کرد: بایستی با تخلفاتِ انجمن‌ها برخورد شود؛ در صورتی که دستورالعمل و بخشنامه‌ای نوشته شود فعالیت انجمن‌های صنعت ساختمان نیز برای انجامِ کار شفافیت بیشتری پیدا می‌کند و هم جلوی سوءاستفاده‌ها را می‌گیرد؛ لذا هم ادارات کار و هم کانون‌های کارگران ساختمانی بایستی همکاری بیشتری با انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی داشته باشند و  اجازه ندهند در برخی دفاتر ضوابط زیر پا گذاشته شود و تخلف صورت بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز