خبرگزاری کار ایران

جمعی از پرستاران:

با برون‌سپاریِ اورژانس بیمارستان‌ها مخالفیم/ خصوصی‌سازی نه به نفع مردم است و نه به نفع پرستاران

asdasd
کد خبر : ۸۳۹۶۴۱

جمعی از پرستاران می‌گویند با هرگونه اقدامی در رابطه با برون‌سپاری اورژانس بیمارستان‌ها مخالفیم.

جمعی از پرستاران در تماس با خبرنگار ایلنا، از زمزمه‌هایی که در مورد برون سپاری اورژانس بیمارستان‌ها و خدمات اورژانسی به گوش می‌رسد، خبر دادند.

این پرستاران گفتند: جامعه‌ پرستاری با هر نوع برون‌سپاری خدمات اورژانسی که موجب نادیده گرفته شدن حق و حقوق پرستاران و کادر درمان می‌شود، مخالفت دارد.

به گفته‌ی آنها، برون‌سپاری اورژانس، راهکاری‌ست در جهت صرفه‌جویی مالی که این روزها زمزمه‌های آن شنیده می‌شود.

«خصوصی‌سازی خدمات اورژانس» یکی از گام‌های کاهش از هزینه‌هاست که وزارت بهداشت در مورد آن تحقیقات بسیار صورت داده است؛ برای نمونه نتایج یک تحقیق که داده‌های آن در پایگاه پژوهش سلامت کشور انجام شده، نشان می‌دهد:

«میانگین هزینه تمام شده برای هر ماموریت در میان ۵۸ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی دولتی شهر مشهد در سال ۹۵ برابر با( ±۱۹۷۳۰۰۰) ۲۱۱۵۰۰۰ ریال بوده است که از این هزینه ۷۹% (۱۶۶۰۰۰۰ریال ) مربوط یه حقوق کارکنان، ۱۹.۲%  (۴۰۶۰۰۰ ریال) مربوط به آیتم های مختلف هزینه‌ای هر پایگاه ، ۰.۲% (۴۷۹۶ ریال) مربوط به استهلاک و ۲% (۴۲۷۶۱ ریال) مربوط به لوازم مصرفی پزشکی، در هر ماموریت  اورژانس پیش بیمارستانی بوده است. مبلغ قرارداد با اورژانس پیش بیمارستانی خصوصی برای سال ۹۵ به ازای هر ماموریت مبلغ۱۱۰۴۰۰۰ ریال بوده است که این میزان تقریبا یک دوم هزینه پیش بیمارستانی دولتی می‌باشد.»

اما پرستاران معتقدند خصوصی‌سازی اورژانس نه به نفع مردم است و نه به نفع کادر درمان و پرستاران و فقط از حق و حقوق پرستاران کاسته خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز