خبرگزاری کار ایران

علیرضا قنادان خبر داد:

استاندار تهران مشکل‌ بیمه‌ای تاکسیرانان را پیگیری می‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۳۹۵۱۱

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران از انجام اقداماتی برای حل مشکل بیمه تامین اجتماعی رانندگان تازه‌وارد، خبر داد.

«علیرضا قنادان» در  گفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه آقای «محسنی بندپی» استاندار تهران، برای حل مشکل بیمه تامین اجتماعی رانندگان تازه وارد به سیستم تاکسیرانی قول مساعد داده است، گفت: استاندار تهران وعده دادند که این موضوع را شخصا پیگیری می‌کند. من در این مورد با معاون وزیر کشور هم صحبت کرده‌‌ام. 

بر مبنای توافق دولت محمود احمدی نژاد با سازمان تامین اجتماعی، دولت متعهد شد که ۵۰ درصد از حق بیمه تاکسیرانان را بپردازد اما دولت‌ حسن روحانی در مورد راننده‌هایی که از پس از سال ۹۲ وارد سیستم تاکسیرانی شدند، به تعهد دولت گذشته عمل نکرد. سازمان تاکسیرانی به راننده‌هایی که از سال ۹۲ به بعد وارد سیستم تاکسیرانی شدند، «تازه‌وارد» می‌گوید.  

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران در ادامه، گفت: اگر این مشکل حل شود و دولت مسئولیت پرداخت حق بیمه تاکسیرانان را قبول کند، مشکل کل تاکسیرانان کشور حل می‌شود. 

وی در پاسخ به این پرسش که چرا دولت یازدهم به تعهد دولت گذشته عمل نکرد، گفت: کمبود اعتبارات موجب شد این اتفاق رخ دهد. به هرشکل اگر این مانع برداشته شود، بار بزرگی از روی دوش تاکسیرانان برداشته می‌شود. 

از زمانی که دولت به تعهد خود عمل نکرده، رانندگان ۵۰ درصد سهم دولت را هم می‌پردازند؛ یعنی ۱۰۰ درصد حق بیمه برعهده خودشان است. دولت همچین از این ناحیه به سازمان تامین اجتماعی بدهی زیادی دارد. 

قنادان با بیان اینکه با این همه انتظار می‌رود نرخ خدماتی که تاکسیرانان به شهروندان ارائه می‌کنند، افزایش نیابد، گفت: از این رو بهتر است که دولت انتظار تاکسیرانان در مورد پرداخت ۵۰ درصد حق بیمه‌هایشان را برآورده سازد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز