خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز چهارشنبه ایلنا می‌خوانید؛

سایت ثبت اعتراض به طرح معیشت فعال شد/بسته‌های حمایتی پاسخگوی غمِ نان نیست/چرا کارگران و بازنشستگان مریوانی یارانه «حمایت معیشتی» نگرفتند؟/کلمه «حذف» درباره بسته کمک معیشتی صادق نیست/لزوم ارائه خدمات ویژه به شهر‌های کارگرنشین

asdasd
کد خبر : ۸۳۹۴۴۳

امروز نیز مانند روز‌های گذشته اخبار و گزارش‌هایی درباره گرانی قیمت بنزین و کمک معیشتی دولت منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علاوه بر اخبار و گزارش‌های مربوط به کمک‌های معیشتی، امروز گزارش‌هایی درباره شهرهای کارگر نشین، میانگین ساعت کار در ایران و سامانه ثبت حوادث کار در سرویس کارگری ایلنا انتشار یافت.

 سایت ثبت اعتراض به طرح معیشت فعال شد

در حال حاضر سایت Hemayat.mcls.gov.ir شروع به کار کرده و افراد می‌توانند اطلاعات مورد نیاز برای اعتراض به عدم دریافت کمک معیشتی دولت را ثبت کنند.

 بسته‌های حمایتی پاسخگوی غمِ نان نیست

افزایش قیمت بنزین در حالی با پرداخت بسته‌هایِ حمایت معیشت توام شد که هنوز عده‌ای بسته‌های خود را دریافت نکرده‌اند. آنها که دریافت کرده‌اند هم از میزان آن نالان هستند.

 چرا کارگران و بازنشستگان مریوانی یارانه «حمایت معیشتی» نگرفتند؟

 نماینده کارگران خباز مریوان به «حمایت‌های معیشتی» و یارانه گرانی بنزین هم اشاره می‌کند؛ یارانه‌ای که به گفته‌ی او خیلی از نیازمندان و کارگران مریوان تا به امروز، آن را نگرفته‌اند.

 کلمه «حذف» درباره بسته کمک معیشتی صادق نیست

محمد شریعتمداری (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) گفت: یارانه‌ها و کمک‌های معیشتی ارتباطی به هم ندارد. البته تمکن مالی در هر دو موضوع مورد توجه دولت است و برخی معیارها مشابه است ولی اینکه با ثبت‌نام کمک‌های معیشتی یارانه‌ها قطع شود، چنین نیست.

 بازنشسته‌ی سرطانی و اجاره‌نشین یارانه «حمایت معیشتی» نگرفته است

یک بازنشسته کشوری می‌گوید: علیرغم صرف هزینه‌های هنگفت درمان، حمایت معیشتی به من تعلق نگرفته است.

 لزوم ارائه خدمات ویژه به شهر‌های کارگرنشین

جمعیت زیادی در شهر‌ها و شهرک‌های اقماری زندگی می‌کنند که به منظور کار یا دسترسی به خدمات مجبور به سفر‌های روزانه می‌شوند. خودبسنده شدن این مناطق هم به کاهش هزینه‌های این افراد می انجامد و هم مشکلاتی مانند آلودگی و ترافیک را کمتر می‌کند.

 زنان در ایران ۱۳ ساعت کمتر از مردان کار می‌کنند

 مردان در ایران به صورت میانگین حدود ۱۳ ساعت بیشتر از زنان در هفته کار می‌کنند.

 باید سامانه اختصاصی ثبت حوادث کار راه‌اندازی شود

درحالی‌که گزارش تازه سازمان پزشکی قانونی نشان می‌دهد تلفات ناشی از حوادث کار در ایران افزایش یافته، کارشناسان در واقعی بودن همین آمار هم شک می‌کنند و می‌گویند حوادث کار می‌تواند بیشتر از آن چیزی باشد که در گزارش سازمان پزشکی قانونی اعلام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز