خبرگزاری کار ایران

انتظار کارگران تعدیلی«شرکت حمل ونقل خلیج فارس» برای بازگشت به کار

asdasd
کد خبر : ۸۳۹۳۳۹

با گذشت ۴ ماه از اتمام قرارداد و بیکاری ۴۵ نفر از کارگران شاغل در شرکت حمل ونقل خلیج فاس، هنوز این کارگران پیگیر بازگشت به‌ شغل سابق خود هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرداد ماه سال جاری؛ حدد ۱۰۰ نفر از کارگران قراردادی شرکت حمل ونقل خلیج فارس واقع در شهرستان اسلامشهر، با اتمام قرارداد بیکار شدند.

از آن زمان تاکنون کارگران بیکار شده با طرح شکایت در هیات رسیدگی اداره کار شهرستان اسلامشهر، پیگیر مطالبات معوقه و بازگشت به‌ کار خود شده‌اند اما بلاتکلیفی آنها هنوز ادامه دارد.

به گفته منابع ایلنا، مجموع کارگران تعدیلی شرکت حمل ونقل خلیج فارس حدود ۱۰۰ نفر است که از این تعداد، غیر از ۴۵ نفر مابقی با قبول شرایط کارفرما به کار سابق خود بازگشته‌اند.

از قرار معلوم علت تعدیل این کارگران، مخالفت‌شان با تغییر شرایط کار از قرارداد مستقیم به پیمانکاری عنوان شده است.

در این زمینه یکی از کارگران که ۱۰ تا ۱۵  سال در بخش خدماتی این شرکت سابقه کاری دارد، می‌گوید: در چهار ماهی که بیکار شدم در جستجوی کار به واحدهای صنعتی و خدماتی زیادی مراجعه کرده‌ام اما به دلیل شرایط سنی‌ام؛ تا این لحظه هیچ کاری برای من و سایر همکارانم پیدا نشده است.

او گفت: درحالی من و سایر همکارانم به دنبال ایجاد شرایط برای بازگشت به کار هستیم که اخیرا احکام بازگشت به کار خود را از هیات تشخیص و هیات حل اختلاف اداره کار اسلامشهر دریافت کرده‌ایم با این وجود کارفرما با اشتغال دوباره ما موافق نیست.

خواسته کارگران تعدیل شده شرکت حمل ونقل خلیج فاس بازگشت به کار سابق تا رسیدن به شرایط قانونی ترک کار و بازنشستگی است.

به اعتقاد این کارگران؛ در شریط کنونی که بیکاری بیداد می‌‌کند، راه آبرومندی برای گذران زندگی و تامین معاش خانواده وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز